מינהל החינוך ממשיך לעודד יוזמות חינוך לקיימות סביבתית: בבית הספר ״חוגים״ תפתח חנות יד שניה

באדיבות בית הספר חוגים

מאות בגדים, אקססוריז, מכשירי חשמל ומשחקים חדשים ומחודשים נאספים בימים אלה בבית הספר התיכון ״חוגים״ בחיפה.

המיזם, אשר נרקם בתקופת הבידודים כחלק מתחום המעורבות החברתית בבית הספר, נועד לאפשר לתלמידים ומורים להעניק ציוד שאין להם צורך בו, ולקבל מוצרים אחרים בהם הם חושקים.

תכנית החינוך לקיימות היא תכנית רחבה אותה מוביל בשנים האחרונות מינהל החינוך בעיריית חיפה, שמטרתה בין היתר לחנך לקיימות סביבתית ולחשיבות המיחזור בקרב בני נוער ומבוגרים, ולהעלות את המודעות לכך שהשימוש במוצרי יד שנייה מאפשר סביבת חיים טובה יותר עבור הדור הנוכחי והעתידי מבחינה כלכלית, בריאותית וחברתית, תוך צמצום הפגיעה בטבע, הנגרמת על ידי בני האדם.

הפרויקט הוא פרי יוזמה של מירב וינוקור, רכזת המעורבות החברתית של בית הספר והוא מנוהל על ידי צוות תלמידים מכלל השכבות. התלמידים שמובילים את המיזם התחלקו לצוותים האחראיים על איסוף ומיון המוצרים, גיוס אביזרים מבעלי עסקים בעיר וכן פרסום ושיווק החנות.
מיד כשיחלוף גל התחלואה החמישי, יוזמנו גימלאי בית הספר להפעיל את החנות החינמית לצד התלמידים המובילים את המיזם.

מילנה מירון, מנהלת בית ספר חוגים: ״בסיס המיזם הוא חינוך לענווה וכבוד, דאגה לזולת בשילוב הקניית ערכי הקיימות והמיחזור. כבית ספר שרואה עצמו כמרכז הקהילה, אנו שואפים להגדיל את מעגלי ההשפעה שלנו ולדאוג לרווחתם של כל הקהילות שבאחריותנו: תלמידים, צוות חינוכי ותושבי העיר״.

מירב וינוקור, רכזת מעורבות חברתית בתיכון חוגים: ״קיימות היא צו השעה עבור כולנו וזו האחריות שלנו להוריש לדור הצעיר עולם טוב יותר. אנחנו מזמינים את כל תושבי העיר לקחת חלק במיזם הייחודי הזה ולהיות שותפים להעלאת החשיבות והמודעות לנושא המיחזור ואיכות הסביבה, ולהוביל שינוי אמיתי בתחום״.

הציבור החיפאי מוזמן לקחת חלק במיזם – ניתן להביא אביזרי ביגוד, מוצרי חשמל, משחקי קופסה וצעצועים במצב שמיש ותקין לשער בית הספר ברחוב לאון בלום 9 בימים א׳-ה׳ בשעות הבוקר.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.