"כל אחד יכול" – מאות ילדים עם מוגבלויות השתתפו בפעילויות מיוחדות של ועד העדה

ועד העדה בפעילות מיוחדת לילדים עם מוגבליות - "כל אחד יכול"
ועד העדה בפעילות מיוחדת לילדים עם מוגבליות - "כל אחד יכול" צילום באדיבות ועד העדה היהודית הספרדית

המטרה: העלאת המודעות לחשיבות הנגישות והשילוב של ילדים עם מוגבלות הדרך: הפעלות מוזיקליות וספורטיביות והרבה אכפתיות התוצאה: אירועים מרגשים במיוחד ומכתבי תודה רבים ממשפחות הילדים

שילוב מושכל של אנשים עם מוגבלויות בחברה, ובפרט ילדים, הוא אתגר מורכב – שחובה לעמוד בו. אחד המפתחות להצלחה הוא מודעות, ולשם כך נקבע ה-3 בדצמבר כיום המודעות לשוויון זכויות של אנשים עם מוגבלויות תחת הסלוגן "כל אחד יכול". ועד העדה היהודית הספרדית חיפה נרתם למשימה, כפי שעשה גם בשנים קודמות, וערך שורת אירועים ומושקעים שבהם השתתפו מאות ילדים.

על מלאכת הארגון וההפקה הופקדו יו"ר ועדת חינוך, בתיה חיימוב-רומן, וחברות הוועדה לימור דהן ושפרה ענתבי. עמותת הספורט במקומות העבודה חברה לוועד העדה ולקחה חלק פעיל במימוש היוזמה.

אירוע אחד התרחש בגני מיח"א שבהם לומדים ילדים כבדי שמיעה וחירשים. הפעילות שנבחרה עבורם הייתה הפעלה מוזיקלית, עם תופים וקצב – והשמחה של הילדים הוכיחה שלאושר אין גבול גם כשיש מגבלה פיזית.

אירוע נוסף התקיים באשכול גני פלורה – מרכז לבני ובנות 3-7 בעלי לקויות מורכבות שונות: אוטיזם, תסמונת דאון, פיגור, שיתוק מוחין ועוד. הילדים והילדות אשר מגיעים לאשכול מכל אזור הצפון השתתפו בהפעלות מגוונות, ובהן תיפוף, חישוקים ועוד – והגיבו גם הם בהתרגשות עצומה.

בבית הספר רוממה הפעילו חברות ועד העדה בשיתוף עמותת הספורט תחנות חשיבה וספורט, ברוח הכבוד והיחס השווה לכל אדם. ילדים עם בעיות נפשיות המשולבים בכיתות הרגילות בבית הספר זכו לחוויה מעצימה, קיבלו משחק במתנה מהוועד – והוכיחו (למי שעדיין זקוק להוכחה) שכל אחד יכול, וכל אחת יכולה.

לאחר האירועים הגיעו אל ועד העדה מכתבי תודה רבים, הן מהמשפחות של הילדים הגיבורים והן מהמרכזים. הסיפוק האמיתי הוא התרומה לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בחברה, ובוועד ימשיכו לפעול למען המטרה בעלת החשיבות האדירה.

צילום באדיבות ועד העדה היהודית הספרדית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.