האב והבן שמתנדבים במד"א תרמו פלסמה להצלת חייהם של חולים בנגיף

יואל גלט (45) מענב, חובש בכיר במד"א, נמצא לפני חודש וחצי כחולה בנגיף הקורונה. הוא אושפז בבית חולים השרון, ולמחרת נמצאו גם אשתו ושניים מילדיו כחולים בנגיף, לאחר שככל הנראה נדבקו ממנו. לפני כשבועיים, כשכל בני המשפחה החלימו, יואל ואחד מבניו, מנחם (20), גם הוא חובש במגן דוד אדום, שבו סוף סוף לעבודה.

בשבוע שעבר ניתן היה לראות פן נוסף במחויבותם של בני משפחת גלט להצלת חיים, כשיואל ומנחם, וגם האח הצעיר לוי, הגיעו למרכז שירותי הדם של מגן דוד אדום, ותרמו פלסמה (מרכיב הדם שבו נמצאים הנוגדנים לנגיף הקורונה) להצלת חייהם של חולים בנגיף, שמצבם בינוני וקשה.

"זה היה ממש פשוט", סיפר חובש מד"א מנחם גלט, "מדובר בדקירה קטנטנה, כמו בבדיקת דם, ומבחינתי אם יכולתי להקדיש פחות משעה מהחיים שלי להצלת חיים של חולים, זה מובן מאליו שאעשה את זה, ואני קורא לכל מי שיכול לעשות זאת".

חובש בכיר במד"א יואל גלט, אביהם של מנחם ולוי, אמר: "כחובש בכיר במגן דוד אדום, גידלתי את ילדיי על ערכי הסיוע לאחר והצלת החיים. ברגע שעבר מספיק זמן מאז ההחלמה המלאה, ויכולנו לתרום פלסמה בהליך פשוט ולסייע להצלת חולי קורונה, לא היה לנו שום ספק שנעשה זאת".

"מרגש לראות את אנשי מד"א מסייעים להצלת חיי חולים בכל דרך שהם יכולים", אמרה סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א, פרופ' אילת שנער, "ההליך הוא פשוט מאוד. אנחנו למעשה לוקחים דם מוריד התורם שהחלים מהנגיף, הדם נכנס למכונה אשר מפרידה את מרכיב הפלסמה ומעבירה אותו לשקית מיוחדת, כשכל שאר מרכיבי הדם מוחזרים לגופו של התורם. התרומה החשובה של מנחם ושני בניו תוכל לסייע להצלת חייהם של בין ארבעה לחמישי חולים בנגיף הקורונה".

בשירותי הדם של מגן דוד אדום ממשיכים לקחת מנות פלסמה מחולים אשר החלימו מנגיף הקורונה, על פי פרוטוקול טיפולי שנקבע על ידי וועדת מומחים של משרד הבריאות. הפרויקט מתבסס על ההנחה שבדמם של המחלימים נמצאים נוגדנים בכמות המאפשרת טיפול יעיל בחולים. חולי קורונה אשר חלפו לפחות 14 יום מהחלמתם המלאה, מוזמנים לתרום פלסמה, בהליך פשוט ביותר. לשם כך, ניתן לפנות לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101 או באמצעות מוקד עמותת "רחשי לב", שמתנדבים לסייע במענה הטלפוני לשירותי הדם של מד"א בנושא זה, בטלפון 03-7150010.

עבור מחלימי קורונה שאין ברשותם רכב, נהגים מתנדבים במד"א יסיעו את המחלימים לאחת מנקודות התרמת מרכיבי הדם של שירותי הדם של מד"א, בתל השומר או בירושלים, ולאחר איסוף הפלסמה יסיעו אותם חזרה לבתיהם. כל זאת, ללא כל עלות מצד האזרחים.

קרדיט : מדא

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.