בוקר מיוחד באשכול גני פלורה

צילום באדיבות ועד העדה היהודית הספרדית

פעילות מרגשת לציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות

העדה היהודית הספרדית בחיפה ועמותת הספורט חברו למיזם ייחודי    עשרות ילדים עם מוגבלות, אנשי צוות ומתנדבים נהנו משלל פעילויות

כל עשייה למען הקהילה היא מרגשת ומעצימה. כשמדובר על נתינה לילדים ההתרגשות כפולה ומכופלת – וכך היה גם באירוע המיוחד לציון היום הבינ"ל לזכויות אנשים עם מוגבלות שנערך באשכול גני פלורה.

את האירוע יזמו וארגנו במשותף העדה היהודית הספרדית בחיפה ועמותת הספורט. כ-80 ילדים בעלי צרכים מיוחדים, 15 מתנדבים וצוות העובדים והעובדות באשכול לקחו חלק בפעילויות ספורטיביות ופעילויות בידוריות, ובעיקר חוו סיפוק רב מהמפגש המרגש.

טלי קוניג, מנהלת אשכול הגנים שמהווה בית חם עבור ילדים בעלי מוגבלות ומותאם במיוחד עבורם, ערכה לאורחות סיור במקום. קוניג הציגה את האביזרים והמכשירים שתורמים להתקדמות הילדים, וסקרה את הפעילות באשכול, שלרובה אחראיות נשים. בבוקר החגיגי לקחו חלק גם נשות העדה היהודית הספרדית שבזכותן התקיים האירוע: יו"ר ועדת חינוך עו"ד בתיה חיימוב רומן, וחברות הוועדה לימור דהן ושפרה ענתבי שהיא גם מנכ"לית עמותת הספורט.

בסיום האירוע קיבל כל אחד מילדי הגן פאזל מעץ מתנת העדה היהודית הספרדית. המתנה האמיתית לכל המשתתפים – הן הילדים והן המתנדבים – הייתה הנחת העצומה מאותם רגעים של נתינה וקבלה, וכפי שהיטיבו לסכם את הבוקר המתנדבים: "זה אנחנו שזכינו".

היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות מצוין מדי שנה בתחילת דצמבר במדינות רבות ברחבי העולם מזה כ-30 שנים. מטרת היום היא לעורר מודעות לתועלת שבשילוב אנשים אלה בחברה, בכלכלה, בפוליטיקה ובתרבות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.