אוניברסיטת חיפה תעניק את אות יקיר הכרמל לתיאטרון חיפה

התואר יוענק במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-47 של האוניברסיטה בשבוע הבא.

 

אוניברסיטת חיפה והקריה הרפואית רמב"ם יעניקו את אות יקיר הכרמל לתיאטרון חיפה במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-47 של האוניברסיטה. אות יקיר הכרמל מוענק לאנשים, ארגונים ומוסדות שתרמו תרומה ייחודית ומעוררת השראה לחברה ולקהילה. האות מוענק לתיאטרון חיפה בהוקרה על תרומתו הייחודית להעשרת התרבות הישראלית בכלל וחיי התרבות בעיר חיפה בפרט; על פועלו לקרוב קהל צעיר מכל הקהילות מתוך רצון להרחיב את מעגל הצופים בהצגות ועל מערכת היחסים המיוחדת עם אוניברסיטת חיפה ועל כך ששימש בית חם לבוגרים רבים בתחום האמנויות.



            תיאטרון חיפה נוסד בשנת 1961 ביוזמת ראש עיריית חיפה אבא חושי ז"ל היה התיאטרון העירוני היוצר הראשון בישראל ותוך זמן קצר הפך למרכז חיי התרבות בחיפה. עם השנים מנהליו האמנותיים של התיאטרון החלו לשים דגש על העלאת הצגות ישראליות מקוריות והוא היווה קרש קפיצה למחזאים ויוצרים בתחילת דרכם. התיאטרון רואה בעידוד המודעות של הקהל הצעיר למחזאות ישראלית חשיבות עליונה ובשנת 1990 הקים את פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים, פסטיבל יוצר ראשון ויחיד מסוגו בארץ, אשר נחשב לאחד מהמובילים בעולם.


לאורך השנים מתקיים שיתוף פעולה פורה בין התיאטרון לאוניברסיטת חיפה במספר רב של מסגרות בין היתר: בית הספר לאומניות של האוניברסיטה המטפח דור צעיר של סטודנטים לתיאטרון, ספריית יונס וסוראייה נזריאן באוניברסיטה קיבלה וקלטה את ארכיון התיאטרון לצורך שימור דיגיטלי של מורשתו האמנותית ועוד.



Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.