הסדר טיעון עם נתניהו – חידה חסרת היגיון, מבהירים בתנועת אומ"ץ

יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד. עיבוד תמונה הללי אורגינל

התנהלותו של היועמ"ש מנדלבליט בכל הנוגע לתיקי ראש הממשלה לשעבר מעוררת סימני שאלה רבים תנועת אומ"ץ פנתה לשר המשפטים ולפרקליטות המדינה על-מנת שיפעילו את כובד משקלם בסוגיית הסדר הטיעון יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד: "משפט אמת יחזק את אמון הציבור במערכת המשפט"

תנועת אומ"ץ, הפועלת למען טוהר המידות והמנהל התקין בישראל, קוראת שלא לחתום על הסדר טיעון עם ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. יו"ר אומ"ץ, פליצ'ה פלד, מבהיר כי "לנוכח חומרת האישומים, מן הראוי שייעשה משפט אמת", בעוד הסדר מחוץ לכותלי בית המשפט מעורר תימהון ומעלה סימני שאלה משמעותיים בנוגע לשיקול דעתו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט.

במכתב ששיגרו פלד ויו"ר המועצה הציבורית של אומ"ץ, עו"ד יצחק מינא, אל שר המשפטים גדעון סער ואל פרקליטות המדינה, הם מזכירים את ממצאי חקירות המשטרה ואת המלצות הפרקליטות: "להעמיד לדין את נתניהו בשלוש עבירות שוחד חמורות, שאם יורשע בגינן, העונש הצפוי הוא מאסר וקלון". פלד ומינא מציינים  גם את ההנחות המפליגות שהעניק מנדלבליט לנתניהו – המתנה ממושכת מאוד ממועד סיום החקירות ועד הגשת כתב האישום, והעמדה לדין רק בגין עבירת שוחד אחת ועבירת הפרת אמונים.

יו"ר הוועדה הציבורית עו"ד יצחק מינא. צילום הללי אורגינל

כעת, כשנשמעים העדים השונים והאישומים מתבררים בבית המשפט, החלו להתפרסם דיווחים אודות מגעים בין נתניהו למנדלבליט לגבי הסדר טיעון. אנשי אומ"ץ מדגישים כי סימני השאלה נובעים לא מהרצון של נתניהו (למרות הצהרתו הזכורה "לא היה כלום ולא יהיה כלום"), אלא מהבחירה של היועץ המשפטי לממשלה: "מה הרציונל לזרז הסדר בשל סיום תפקידו בסוף ינואר 2022? אם אמנם יש הצדקה כלשהי להסדר טיעון, ניתן לחתום עליו גם לאחר פרישתו של מנדלבליט. כל יועץ משפטי שעומד על עקרונותיו ידון בתיק לגופו של עניין ולא לגופו של איש, ואין כל משמעות לפרישתו של גורם זה או אחר".

במכתב, שעותק ממנו נשלח גם אל ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת, מובעת עמדת תנועת אומ"ץ לפיה ההסדר המקל חסר כל היגיון – ובפרט לאחר ההנחות כבדות המשקל שמנדלבליט כבר העניק כאמור לנתניהו.

"יש לחזור ולהדגיש כי נוכח מעורבותם של אזרחי מדינת ישראל בתהליכים הציבוריים והמשפטיים בעניינו של נתניהו, ונוכח חומרת האישומים – מן הראוי שייעשה משפט אמת, להרשעה או לזיכוי", מסכמים אנשי אומ"ץ את פנייתם לגורמים המשפטיים הבכירים, "מה גם שמשפט אמת יחזק את אמון הציבור במערכת המשפט כולה".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.