לקראת הדיון המכריע בוועדה המחוזית בנוגע לתכנית "מתחם לוגיסטי נמלי ישראל" של חנ"י על גדות נחל קישון,

נחל הקישון

מבהירה מנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון נסים:
"החלטה על מתן פטור מתסקיר השפעה על הסביבה למתחם האחסנה על גדות הנחל – תהיה החלטה מוטעית ובכייה לדורות לכלל תושבי האזור"
 ביום רביעי הבא, 1 לדצמבר 2021, תתכנס מליאת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחיפה לדון בסוגיית מתן פטור מהכנת תסקיר השפעה על הסביבה לתכנית "מתחם לוגיסטי נמלי ישראל".
התכנית מייעדת שטחים על גדות מורד נחל קישון הסמוכים לפארק, למחסנים לוגיסטיים ואזורי מכולות. לתכנית זו, הגישו רשות נחל הקישון וארגוני הסביבה התנגדות בשל הפגיעה הקשה שתגרם לשטחים הפתוחים האיכותיים בגדות הנחל. יישום התכנית יגרום לצמצום שטחי חלחול טבעיים והגברת נזקי השיטפונות באזור, תעצים את תופעת אי החום העירוני, תגביר את עומסי התחבורה וזיהום האויר, תחשוף את ציבור משתמשי הפארק לחומרים מסוכנים, תגרום למפגעי אור ורעש ותפגע קשות במערכת האקולוגית הרגישה של סביבת הנחל ובמלחת הקישון הנדירה והייחודית.
ברשות הנחל ציינו כי אם חו"ח תחליט הוועדה המחוזית שלא לערוך תסקיר, תהיה זו החלטה לא מידתית ובלתי סבירה בעליל וספק אם היא חוקית. החלטה שכזו תפגע קשות בערכי הטבע ובזכותם של תושבי המטרופולין החיפאי לזכות לאיכות חיים מפארק ירוק רחב ידיים ומשמעותי ולא מצומצם בשטחו.
עמדת רשות הנחל זכתה לתמיכה רחבה משמונה ראשי רשויות במטרופולין, חברי מועצת העיר חיפה, רשות הטבע והגנים, קרן קיימת לישראל, איגוד ערים להגנת הסביבה חיפה וארגוני הסביבה: צלול, אדם טבע ודין, גרינפיס ישראל, אזרחים למען הסביבה, מגמה ירוקה, שומרי הבית ומנקים את מפרץ חיפה. כולם פנו ליו"ר הוועדה המחוזית, איתמר בן דוד, וקראו לו לפעול לטובת עריכת התסקיר, למען הטבע, הסביבה, תושבי האזור והדורות הבאים.
לדברי מנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון נסים: "תסקיר השפעה על הסביבה הוא כלי חשוב במסגרת קבלת החלטות על מנת למנוע מפגעים ולבחון חלופות. כאשר הוועדה המחוזית מוותרת על מתן המידע הזה היא חוטאת לתפקידה וגורמת לפגיעה קשה בציבור ובטבע. אנו קוראים ליו"ר הועדה המחוזית להחליט נכון וכמתבקש, ולהורות על עריכת התסקיר כפי שנעשה בתוכניות רבות אחרות. חבל שדיון זה מתקיים רק לאחר עתירה מנהלית שהגשנו לבית המשפט".
צילום אוויר: רשות נחל הקישון.
 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.