ארגון יוצאי מרכז אירופה והמוזיאון ליהדות דוברת גרמנית בתפן

יוצאים בקול קורא לקהילת הייקים לדורותיה - להשתתפות בתערוכה "עכשיו מותר כבר לספר" שתפתח באוקטובר 2019
המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית בתפן
צילום - המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית - תפן

ארגון יוצאי מרכז אירופה והמוזיאון ליהדות דוברת גרמנית בגן התעשייה תפן, יפתחו בחול המועד סוכות, תערוכה "עכשיו מותר כבר לספר", סיפורם של יוצאי הקהילות היהודיות דוברות גרמנית, הייקים, שתפתח באירוע חגיגי רב דורי.

המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית בתפן, מרכז מורשת היקיים שהקים התעשיין סטף ורטהימר (ייקה בעצמו), יקדיש מרחב מוזיאלי לתערוכה ייחודית זו, בה יוצגו סיפוריהם של חברי הקהילה הייקית וצאצאיהם. לצורך כך פנה המוזיאון לקהל הרחב, להעביר סיפורים משפחתיים ואישיים מיוחדים, כמו: סיפורי בריחה, החלפת זהויות, תעודות מזויפות, הסבה מקצועית, הגירה לא שגרתית, סודות מאחורי חפצים ועוד. מומלץ שהסיפור ילווה בחפץ או בתמונה המבטאים את אותו סוד ייחודי שנשמר עד כה.

רותי אופק, אוצרת המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית בתפן אומרת, כי ההצעות שתגענה מהמשפחות תיבחנה על ידי ועדה מקצועית במוזיאון: "מטרת התערוכה והאירוע, הינם לקרב בין הדור השלישי לדור הראשון של הייקים, לחשוף את הסיפורים, שלעיתים לא סופרו, באמצעות החפץ, אל הסודות וההיסטוריה של המשפחה, האדם או המקום. אנו מתכננים אירוע פתיחה חגיגי והתצוגה תמשך גם לאחריו. עבודת איסוף הסיפורים והעדויות הינה לא פשוטה, אך מרתקת ומאוד וחשובה להמשך כתיבת ההיסטוריה והתרומה הענקית של יוצאי מדינות דוברות גרמנית שעלו והקימו את ארץ ישראל" אומרת רותי אופק.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.