יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא דורשים: עקב החמרת הקורונה, תנועת אומ״ץ דורשת תקציב מיוחד למשרד הבריאות והקמת בתי חולים נוספים

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד צילום אומץ

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא, פנו בשבוע שעבר אל ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שר האוצר אביגדור ליברמן ויו״ר ההסתדרות הרופאים בישראל –  פרופ׳ ציון חגי בדרישה לתוספת נוספת לתקציב למשרד הבריאות לאור ריבוי מספר החולים ביחס לכמות בתי החולים ולכן נדרשת, פעולה מידית של הממשלה להכליל בתקציב הקרוב תקציב מיוחד למטרה זו בנוסף לתוספת שניתנה לתקציב הבריאות.

כותבים ראשי תנועת אומ״ץ: ״מדינת ישראל מוצאת את עצמה מפעם לפעם קורסת תחת כמות חולי הקורונה המתרבים מדי יום ביומו ומכפילים את עצמם באופן שבתי החולים אינם מסוגלים עוד לקלוט כמות כזו של חולים. אנו עדים לכך שאמנם הממשלה מנסה לעשות מאמצים לממן ולתקצב מחלקות שונות ונוספות לטיפול במחלת הקורונה, אולם אין בכך די״.

להבנתה של אומ״ץ יש לתגבר בניית בתי חולים נוספים בפריפריה ולהכשיר צוותים רפואיים.

עו"ד יצחק מינא יו"ר המועצה הציבורית ליד אומץ. צילום פרטי אומץ

אומ"ץ רואה חשיבות עליונה ליכולתה של מדינת ישראל לטפל בכמות החולים ההולכת ומתרבה מדי יום באופן שתוכל להביא לריפוים והחזרתם לשוק העבודה וזאת לאור העובדה שמערכת הבריאות הורעבה במשך שנים.

עוד מדגישים ראשי אומ״ץ כי העומס בבתי החולים בתקופת הקורונה היה מהגבוהים ביותר ממדינות הOECD  כמו כן הפריסה של מיטות האשפוז מלמדות על חוסר שוויון בין המחוזות וגם על כך יש לתת את הדעת.

עוד יש לציין אומרים ראשי התנועה כי לפי הנתונים של ה OECD בישראל יש 2.2 מיטות אשפוז כללי ל1,000 נפש, בשעה שהממוצע בארגון הוא 3.6 במדינות שמערכת הבריאות בהן דומה למערכת הישראלית.

בתנועת אומ״ץ מבקשים להפיק את הלקחים הנדרשים מתקופת הקורונה ולממשם בהקדם בטרם נמצא עצמנו במצבים דומים לאלה אשר היו ואף יותר מכך.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.