בית המשפט קבע: חברת בנייה תמונה לכונסת נכסים על פלטות בשווי מיליוני שקלים

אבי גולדהמר

חברת "אברהם יצחק בע"מ" זכתה לפני מספר שנים במכרז של משרד הביטחון ∙ קבלנית משנה של החברה מנעה העברת פלטות חיוניות לאתר העבודות ∙ עוה"ד אבי גולדהמר הגיש בקשה לצו כינוס נכסים זמני – ובית המשפט השלום בעפולה קיבל את התביעה

סכסוך בין חברת בנייה יזמית, אברהם יצחק בע"מ, לבין אחת מקבלניות המשנה שלה, חברת "דלתון תכנון וביצוע פרויקטים", הגיע לבית המשפט והוביל לפסיקה מעניינת – מינוי עורך הדין של חברת הבנייה ככונסת נכסים זמנית על פלטות בשווי של למעלה מ-2 מיליון ₪. ההחלטה התקבלה לבקשת עו"ד אבי גולדהמר, שייצג את חברת "אברהם יצחק".
הפרשה החלה לפני מספר שנים, כש"אברהם יצחק" זכתה במכרז של משרד הביטחון להקמת שני מבנים בבסיס חיל הים בחיפה. החברה חתמה על הסכם קבלנות משנה עם "דלתון", שאמורה הייתה לבצע את עבודות האלומיניום במסגרת הפרויקט. בהתאם לתנאי ההסכם, שילמה "אברהם יצחק" לדלתון לאורך השנים סכום מצטבר של למעלה מ-3.5 מיליון ₪. בשנת 2019 חתמו החברות על נספח להסכם הנ"ל לפיו "אברהם יצחק" תסייע לדלתון להביא לארץ פלטות המיועדות לחיפוי המבנים. אחד הסעיפים בנספח קבע כי הסחורה תועבר מהנמל ישירות לאתר העבודות, ותהיה בחזקת "אברהם יצחק".
בשלב מסוים הרעה יצרנית הפלטות הצרפתית את תנאי האספקה. "אברהם יצחק" הניעה את משרד הביטחון לאשר פלטות חליפיות של חברה יפנית, וחתמה עם דלתון על נספח נוסף. בנספח זה התחייבה קבלנית המשנה להשלים את חלקה בעבודות עד לנובמבר 2021, ולשם כך לתגבר את הצוותים שלה באתר.
למרות זאת המשיכה דלתון להתנהל בעצלתיים. הפלטות המדוברות הגיעו לנמל חיפה רק בסוף דצמבר 2021, ובשלב זה התגלעו חילוקי דעות בין החברות: "אברהם יצחק" תבעה לקבל את החזקה על הפלטות, בהתאם להסכם ולנספחים, ואילו "דלתון" טענה כי לא שולמו לה כל הכספים המגיעים לה. במסגרת הניסיונות ליישב את המחלוקת, גיבשו הצדדים טיוטת נספח חדש להסכם. לפי נספח זה, בין השאר, הייתה אמורה חברת דלתון להעביר את הפלטות לבסיס חיל הים עד ה-15.3.22. יוסף נאור, אחד מבעלי/מנהלי דלתון, התחייב להחזיר את הנספח חתום – אולם הוא התנער מהסיכומים ושלח נוסח אחר, שונה מהותית מההסכם שגובש.
"אברהם יצחק" פנתה לעזרת בית המשפט. עוה"ד אבי גולדהמר הגיש בשם החברה בקשה למתן צו כינוס נכסים זמני על הפלטות, ובמקביל הוגשה תביעה להעברת הבעלות על הסחורה ל"אברהם יצחק".
הבקשה למתן הצו הזמני התבררה בבית המשפט השלום בעפולה. השופט ויסאם חיר קיבל את טענותיו של עו"ד גולדהמר, וקבע כי לחברת דלתון "אין את הזכות להחזיק בפחים כקלף מיקוח וכבני ערובה במסגרת ההתדיינות בין הצדדים". בעקבות הפסיקה, הפלטות יועברו לאתר העבודות ויאופסנו בו עד לקבלת ההחלטה הסופית בעניינן. כמו כן פסק השופט חיר כי חברת דלתון ויוסף נאור יישאו בהוצאות "אברהם יצחק" בגין ההליך המשפטי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.