המחווה החיפאית לרחל מאופקים

קרדיט צילומים: ענת סלומון, דוברות עיריית חיפה
קרדיט צילומים: ענת סלומון, דוברות עיריית חיפה

לאחר ששמע את סיפור הגבורה של רחל מאופקים, החליט האמן החיפאי, עדי יונתן כהן, להנציח אותה בציור קיר בעיר. הוא פנה לעירייה לקבלת אישורים, ובתוך פחות מיממה סיים את הציור על קיר של מקלט בשכונת נווה שאנן בעיר

כמו רבים מתושבי המדינה, האמן החיפאי, עדי יונתן כהן, התרגש מסיפורה ההירואי של רחל אדרי מאופקים. הוא הרגיש מיד צורך ורצון להנציח אותה בדרך אומנותית, ופנה לעיריית חיפה בבקשה שתאשר לו לצייר את דמותה על קיר במבנה ציבורי בעיר.

לאחר סבב טלפונים קצר קיבל עדי אישור מאגף הדוברות, שהרים את הכפפה, ויחד עם אנשי מינהל התפעול נמצא לו קיר של מקלט ציבורי ברחוב קומוי בנווה שאנן.

יונתן כהן, בן 31, הוא אמן חיפאי שגר ברחוב מסדה. כהן הוא איש חינוך, מנחה סדנאות של בני נוער בתחומים של אמנות וראפ ופועל עם שגרירות ארה"ב על פרויקטים קהילתיים. היום מתכוון כהן לנסוע לדרום על מנת לצייר על קירות, יחד עם ילדים ובני נוער מרחבי הארץ.

"אני פועל בחזיתות שאני טוב בהם" מספר עדי יונתן כהן, "האמנות היא הצו 8 שלי, והסיפור של רחל מאופקים היווה נקודת אור בתוך התקופה הקשה שכולנו חווים. אני שמח שעיריית חיפה נענתה במהירות לרעיון שלי להנציח אותה בציור קיר, וכבר בלילה סיימתי את הציור, שבאופן סימבולי צויר על קיר של מקלט ציבורי."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.