57,684 תלמידים ילמדו בשנת הלימודים תשפ"ד במוסדות החינוך בחיפה בהם:11,188 בגני הילדים, 27,198 בבתי הספר היסודיים ו – 19,298 תלמידים בבתי הספר העל יסודיים

משרד החינוך

כל אלה ילמדו ב 616 מוסדות חינוך, הכוללים השנה תשעה גני ילדים חדשים, בהם: שני גנים חדשים בשכונת נאות פרס, שני גנים דו- לשוניים בקרית אליעזר, גן ברמות ספיר, גן ברמות רמז, גן ברמת שאול וגן נוסף בקרית חיים מערבית.

ראש מינהל החינוך, אילנה טרוק: "התקופה בה אנו חיים מחדדת את חשיבותה של מערכת החינוך ביצירת חוסן חברתי ולכן אנו מחויבים לטפח את תחושת המוגנות של התלמידים, לפעול לצמצום פערים ולחזק את המיומנויות ויכולת ההסתגלות של התלמידים לעתיד משתנה שאינו תמיד ניתן לחיזוי. בשנת הלימודים הקרובה נשים דגש על שני יעדים מרכזיים: חיזוק תחושת המוגנות והשייכות של התלמידים, וחינוך רלוונטי המקושר הן לחיי היומיום של התלמידים והן לקידום מיומנויות שיסייעו לתלמידים להתמודד עם האתגרים המורכבים שמזמן להם העתיד".

תכניות מוגנות וחיזוק תחושת השייכות של התלמידים
התכניות המופעלות בכל שכבות הגיל בהתאמה, מקדמות מוגנות פיזית, רווחה רגשית, שייכות חברתית, חיבור לסביבה, וכן שייכות למדינה. בגני הילדים, פותחה התכנית "מקפצה לחיים", תכנית שנבנתה עם האקדמיה, המאתרת ילדים עם קשיים התפתחותיים ונותנת להם מענה טיפולי פרא רפואי (מוטורי, רגשי ושפתי) במסגרת הגן.

בבתי הספר היסודיים פועל מודל ייחודי עד לשעות אחר הצהריים המאוחרות, בפעילות פנאי תרבותית וחברתית, עם חוגים, סיוע בהכנת שיעורי בית, ארוחות חמות ועוד. פעילות 'המערכת הקהילתית' מתקיימת בבתי הספר בסביבה מוגנת, המוכרת להורים ולילדים.

בבתי הספר העל יסודיים נבנתה התכנית "קירות בית הספר אינם גבולותיו" בשיתוף עם משרד החינוך, מוסדות אקדמיים, מרכזי התרבות וההייטק בעיר. במסגרת התכנית יוצאים בכל שבוע מעל ל-1,000 תלמידים מ-13 חטיבות ביניים שונות ליום למידה בהתאם לבחירתם, בו הם לומדים ומתנסים במרחבי למידה שונים ומגוונים כגון: מדע וטכנולוגיה, בינה מלכותית, מחזאות, ביולוגיה, תזונה וכושר, שיווק דיגיטלי, פיתוח משחקי רובוטים ועוד.

בחברה הערבית פותחה תכנית טיפולית אישית – "המערך המסייע"- המיועדת לילדים בכיתות א' עד ג' המקבלים מענה בתחומים המוטורי, שפתי ורגשי, במטרה לשנות את אחוזי התלמידים המופנים לחינוך המיוחד. התכנית מצמצמת פערים בשלושת התחומים והביאה לירידה משמעותית במספר התלמידים המופנים לחינוך המיוחד. כיום כתוצאה מהתוכנית הטיפולית, אחוז התלמידים המופנים לחינוך מיוחד זהה לזה שבחברה היהודית.

חינוך רלוונטי
מערכת החינוך בחיפה פועלת מזה מספר שנים בשיתוף עם מוסדות האקדמיה וחברות עתירות ידע, תוך מתן הזדמנות להתנסות בעולמות כמו עולם הבינה המלאכותית, הצבת מטרות והשגתם, תוך פיתוח הערכה עצמית חיובית ועידוד תלמידות לבחור בתחומי לימוד מדעיים שנחשבו בעבר ל'גבריים'.

ייחודיות
השאיפה לחינוך רלוונטי הביאה את מערכת החינוך ליצירת מוסדות חינוך ייחודיים, בהם מתאפשר לכל ילד להתפתח ולהגשים את עצמו על פי דרכו. הערך המוסף הוא כי ייחודיות בית ספרית משפרת את האקלים החברתי, את תחושת השייכות ואת הישגי התלמידים.

גם בחינוך המיוחד, ניתנות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים מגוון אפשרויות שילוב במערכת החינוך העירונית, ב-200 כיתות משלבות בבתי הספר, או באחד מעשרה בתי ספר לחינוך מיוחד בעיר, וב-72 גני הילדים לחינוך מיוחד, שכל אחד מהם מהווה מרכז התמחות לתחום בו הוא פועל. יחד עם המתי"א של משרד החינוך בעיר, הוקם מערך מותאם עם מוסדות התרבות והפנאי בעיר בתוכנית "צאו בחוץ" המתחילה את שנתה השנייה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.