תנועת אומ"ץ נגד הפגיעה בלשכת עורכי הדין – שוקלת עתירה לבג"ץ

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד
יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

התנועה תפעל לסיכול תוכנית הממשלה לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים באמצעות פירוק לשכת עורכי הדין ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "עו"ד עמית בכר נבחר ברוב מוחץ לראשות הלשכה – ומיד לאחר מכן עלתה ההצעה לנטרל אותה" ∙ באומ"ץ מדגישים כי ללשכת עוה"ד תפקיד חשוב גם בהגנה על הציבור הרחב מפני עורכי דין סוררים

תנועת אומ"ץ, הפועלת למען טוהר המידות והדמוקרטיה, פנתה ליועצת המשפטית לממשלה על-מנת שתעמוד על המשמר ותמנע מהקואליציה לפרק את לשכת עורכי הדין. בתנועה הבהירו לגלי בהרב מיארה כי במידת הצורך, אומ"ץ תגיש עתירה לבג"ץ.
היוזמה להפיכת לשכת עורכי הדין לוולונטרית, ובמקביל הוצאת נציגי עורכי הדין מהוועדה לבחירת שופטים, הועלתה ע"י הקואליציה לאחרונה – לאחר שבבחירות לראשות הלשכה ניצח עו"ד עמית בכר ברוב מוחץ את המועמד המועדף על הממשלה, עו"ד אפי נוה.
בפנייה ליועמ"שית הביעו ראשי אומ"ץ – היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה עו"ד יצחק מינא – דאגה חמורה ביחס לתוכנית הממשלה. "חיוני הוא שהוועדה לבחירת שופטים תהיה מורכבת ממגוון גורמים, ושלא ייווצר רוב אוטומטי לקואליציה".
פליצ'ה פלד הוסיף כי לשכת עורכי הדין הינה איגוד רב מקצועי בעל חשיבות רבה לציבור: "הלשכה דואגת להוציא משורותיה או להוקיע את מי שאינם עומדים בכללי האתיקה, ובכך מגינה על הציבור הרחב מפני עורכי דין סוררים".
באומ"ץ מפצירים בגלי בהרב מיארה לפעול בדחיפות וללא לאות, ולעשות כל שביכולתה לביטול הגזירה של הממשלה. המועצה הציבורית של התנועה הסמיכה את ראשיה לפעול גם כן בסוגיה קריטית זו, לרבות כאמור הגשת עתירה לבג"ץ.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.