תנועת אומ"ץ חושפת: מחסור בתרופות הכלולות בסל התרופות בקופת חולים כללית

תרופות

בעקבות פניות שהגיעו לתנועה, דורשת אומ"ץ משר הבריאות וממנכ"ל קופ"ח כללית תשובות יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד: "מדוע תרופות שמוצעות במכבי ובקופת חולים לאומית לא ניתנות למבוטחי הכללית?" חוסר האחידות עומד בסתירה להצהרות משרד הבריאות     

חוק ביטוח בריאות ממלכתי מבטיח רמת שירות אחידה לכל אזרחי ישראל, ובפרט את האפשרות לרכוש במחיר מסובסד תרופות הכלולות בסל התרופות שקובעת המדינה. אל תנועת אומ"ץ הגיעו תלונות רבות ממבוטחים בקופת חולים כללית – לפיהן תרופות חיוניות לא נמכרות בבתי המרקחת של קופה זו.

בתנועה בחנו את הפניות, וגילו כי אכן מבוטחי קופ"ח כללית נדרשים לוותר על תרופות הנחוצות להם, או לחילופין לרכוש אותן באופן פרטי ובמחיר מלא. כך למשל תרופה בשם "אקסלון" שמיועדת לאנשים עם דמנציה מוצעת רק למבוטחי מכבי וקופת חולים לאומית במחיר המוזל – ולא לחברי וחברות קופ"ח כללית.

"מצב זה סותר לכאורה את הצהרת ועדת סל התרופות של משרד הבריאות, אשר קובעת סל אחיד במדינת ישראל", הבהיר פליצ'ה פלד, יו"ר אומ"ץ. פלד וזכריה עציוני, חבר הנהלת מחוז הצפון בתנועה, פנו אל שר הבריאות משה ארבל על-מנת שיברר מדוע נוצר מצב זה. הפנייה נשלחה גם אל פרופ' דינה בן יהודה שעומדת בראש ועדת סל התרופות, ואל מנכ"ל קופת חולים כללית, ונחתמה בתקווה כי שלושת בעלי התפקידים הבכירים יפעלו באופן מידי: "מחובתנו לסייע ולו במעט לחולי דמנציה שהם לרוב קשישים המשלמים ביטוח בריאות יקר וגם מחיר גבוה על תרופה חיונית".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.