ראש העיר, קליש רותם, לשרת התחבורה, מירי רגב – השארת שירות "תיקתק" בחיפה מתבקשת והכרחית"

עיריית חיפה
עיריית חיפה

ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם, פנתה לאחרונה לשרת התחבורה, מירי רגב, בבקשה להשאיר את שירות "תיקתק" בחיפה. במכתב לשרה כותבת רה"ע, כי ההחלטה, עליה התבשרה העירייה מכלי התקשורת, פוגעת ביכולת התנועה של תושבי חיפה ומעודדת שימוש ברכב פרטי ולא בתחבורה ציבורית:

"שירות "תיקתק"", מסבירה רה"ע במכתבה, "מאפשר שימוש בתחבורה ציבורית לתושבים המתגוררים ברחובות בהם לא קיימת תחבורה ציבורית סדירה, בשל היעדר יכולת תמרון של האוטובוסים הגדולים ברחובות הצרים והמתפתלים, אשר חלקם אף ללא מוצא. הטופוגרפיה ההררית של העיר מקשה מאוד על תושבי רחובות אלה להגיע לצירי התנועה הראשיים, בהם פועלים האוטובוסים וגורמת להם לוותר על השימוש בתחבורה הציבורית".

משיחות עם אנשי שרות "תיקתק" עולה כי מאז הפעלת השירות בחיפה, בחודש מרץ 2020, לפני כשלוש שנים, אשר שנתיים מהן היו בתקופת הקורונה, בוצעו קרוב למיליון נסיעות בחיפה, כאשר במחצית השנייה של 2022 נרשמה עלייה של עשרות אחוזים במספר הנסיעות החודשיות של עשרות אלפי לקוחות השירות.

נתון נוסף העולה משיחות עם אנשי השירות מעלה, כי מעל ל 60% מהמשתמשים בשירות הינם בעלי רכב פרטי וכ – 80% מבעלי הרכב השיבו כי הפחיתו את השימוש ברכב הפרטי בזכות ה"תיקתק".

"לאור העלייה בשימוש בשירות", כותבת ראש העיר, "אף התחיל הליך להרחבת השרות ומתן מענה לאזורים נוספים באזורי תעשייה ומגורים שונים בעיר".

ראש העיר מסיימת את מכתבה בקריאה לשרת התחבורה – בשם רבבות תושבים, המשתמשים בשירות, לשקול מחדש את החלטתה!

מצ"ב – פניית רה"ע חיפה לשרת התחבורה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.