עיריית חיפה ערכה הבוקר תרגיל לקליטת תושבים במחסות המוניים

צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

התרגיל שתוכנן מראש (ללא קשר לאירועי הלילה) נערך ביוזמת אגף החירום ושירותי החירום במסגרת היערכות העירייה לתרחישי חירום שונים

התרגיל דימה קליטת תושבים במחסה המוני (חניון תת קרקעי) שאותר ע"י העירייה ואושר לשימוש ע"י פיקוד העורף במקרה של ירי טילים

המרחבים המוגנים נמצאים ב-16 חניונים תת קרקעיים ברחבי העיר, בקומות נבחרות שאושרו ע"י פיקוד העורף בכל חניון, שרק בהן תתאפשר שהות ממשוכת של התושבים. מרחבים מוגנים אלה יאוישו בצוותים עירוניים לקליטת התושבים, מתנדבים וצוותי רפואה שיסייעו ככל האפשר.

המרחבים המוגנים מיועדים לתושבים שאין בבתיהם ממ"ד או מקלט פרטי משותף וכן אין בסמוך לבתיהם מקלט ציבורי. לתושבים אלה תינתן אפשרות להתפנות למרחב מוגן אליו יוזמנו על פי מקום מגוריהם באמצעות מסרון בו יצוין מיקום המרחב שהוכן עבורם. עיריית חיפה מכשירה מערך WiFi ציבורי שיאפשר לכל השוהים במרחבים המוגנים לקיים קשר ולהישאר מעודכנים בהנחיות פקוד העורף והעירייה.

תושבים שיבחרו להתפנות למרחב מוגן יתבקשו להביא עמם ציוד אישי בסיסי, אשר יאפשר לכם שהייה של מספר ימים, ובכלל זה: מזון בסיסי יבש, תרופות, מטענים לטלפונים, תעודת אישיות, ציוד לינה (מזרון, כרית ושמיכה) וכלי רחצה. נציגי העירייה ימתינו לתושבים במרחבים המוגנים, על מנת לסייע להם ולהקל ככל הניתן את שהותם במקום.

בתרגיל שהתקיים בחניון מינהל ההנדסה של עיריית חיפה, נבחנו תרחישים שונים להם נדרש לתת מענה. בתרגיל השתתפו בין היתר נציגי פיקוד העורף, ראשי מנהלים ועובדי עירייה שהוכשרו להפעיל את המרחבים המגונים.

מנהל אגף הביטחון בעיריית חיפה, יאיר זילברמן, אמר כי לקחי התרגיל ייושמו באופן מידי במסגרת היערכות העירייה וזאת כחלק מהמענה שניתן ע"י העירייה לפערי המיגון הקיימים בעיר. בתוך כך, חזר מנהל האגף והדגיש כי בכל מקרה של אזעקה, על התושבים לפעול על פי נוהל "הכי מוגן שיש" של פיקוד העורף שהוכח כמציל חיים גם בהיעדר מקלט או מרחב מוגן ורק בהפוגה לעבור בבטחה למחסה ההמוני (חניון תת קרקעי).

מצ"ב קישור להנחיות פיקוד העורף לבחירת המרחב הכי מוגן שיש בפורטל החירום של פיקוד העורף: https://www.oref.org.il/13064-25168-he/pakar.aspx

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.