סרבן גיוס סדיר ראשון מאז תחילת גל סרבנות המילואים: יובל דג, בן 20

סרבן גיוס סדיר ראשון מאז תחילת גל סרבנות המילואים: יובל דג, בן 20
קרדיט תמונות: רשת מסרבות


יובל דג הגיע הבוקר למצודת יואב, שממנה יוצא האוטובוס לבקו״ם, שם סירב להתגייס לצבא במחאה על מדיניות הכיבוש והאפרטהייד.
דג הוא סרבן הגיוס הראשון מאז תחילת גל המחאות נגד ההפיכה המשטרית וגל סירוב המילואים. הוא הדגיש כי לא רק הדיקטטורה שתיצור ההפיכה המשטרית מאיימת על חייהם וחירותם של האנשים בישראל ופלסטין, אלא גם ובעיקר הדיקטטורה המתמשכת בשטחים, תחתה חיים מיליוני פלסטינים.
פעילות רשת מסרבות שליוו את יובל לנקודת הגיוס ערכו מיצג במקום בו החזיקו תמונות של תקיפות מתנחלים וצבא, והשמיעו ברקע עדויות שנאספו על ידי שוברים שתיקה.
מתוך הצהרת הסירוב של יובל דג: ״אף אחד לא יכול להתעלם ממה שקרה בחווארה. אי אפשר היה להתעלם מהבתים השרופים, החלונות המנופצים, עשרות הפצועים, הנרצח והחיילים שעמדו מנגד. אי אפשר היה גם להתעלם מהשר הבכיר שקרא למחיקת הכפר אחרי המעשים. כיום, יותר מאי פעם, נעשה ברור לציבור הרחב כמה ישראל ומדיניותה קשורה באופן הדוק לאלימות ולכיבוש בשטחים. לא ניתן עוד להתייחס לכיבוש כאל משהו אגבי. לא ניתן עוד להתייחס אליו כדבר שמשרת צורך ביטחוני. הכיבוש הוא מפעל פוליטי שמתופעל על ידי הצבא ופוגע ברוב המוחלט של האנשים שחיים פה. הוא משרת אג׳נדה גזענית וקולוניאליסטית של עליונות יהודית. גם מי שעצם את עיניו במשך כל השנים, שניסה להתעלם ולהדחיק את הכיבוש, לא יכול להמשיך להתעלם אחרי הפוגרום שביצעו מתנחלים בחסות חיילים של הצבא הישראלי. העובדה שהאלימות הזו, שמקורה בממשלה, הפכה להיות כל כך חשופה ובלתי מתנצלת, מחייבת אותנו לפקוח עיניים, ולהתנגד.״

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.