ניצחון לתנועת אומ"ץ ולערכי המנהל התקין: העתירה שהגישה לבג"צ הובילה לפסילת מינוי דרעי

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד
יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

המאבק הבלתי מתפשר של אומ"ץ, ביחד עם גופים נוספים הפועלים למען הצדק וערכי החוק, הסתיים בהכרעה ברורה של בית המשפט העליון ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "כבר בתחילת הדרך התרענו כי המינוי של דרעי לשר אינו ראוי"

בעקבות מינויו של אריה דרעי לתפקידי שר הפנים ושר הבריאות, גם לאחר הרשעה שלישית ולאחר שהתחייב בפני בית משפט לפרוש מהחיים הפוליטיים, מיהרה תנועת אומ"ץ להגיש עתירה לבית הדין הגבוה לצדק – מהלך שהסתיים בפסיקה ברורה של בית המשפט.
"כבר בתחילת הדרך התרענו כי המינוי של דרעי לשר אינו ראוי", אמר פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר אומ"ץ. "הקול הברור שהשמענו לא הועיל, ועל כן לא נותרה בידינו ברירה אלא לפנות לבג"צ. אנחנו שמחים כי בית המשפט קיבל את העתירה שלנו, לצד עתירות נוספות נגד מינויו של דרעי. הצדק יצא לאור".
תנועת אומ"ץ הביעה סיפוק רב על ההחלטה, ובירכה את שופטי בית המשפט העליון על שלא נכנעו ללחצים העצומים ולמסע השיסוי כנגד שלטון החוק.
העתירה של אומ"ץ הוכנה ע"י עורכי הדין יצחק מינא, חנוך קינן ורונית וולף. אחד הטיעונים המרכזיים בעתירה היה ש"מצב דברים בו מורשע בפלילים מבזה את בית המשפט ומפר את הבטחתו, שב לחיים הפוליטיים בעוד הוא חומק מהטלת קלון, ובנוסף מביא בהליך בזק לשינוי החוק – מביא לידי מסקנה כי עסקינן בתיקון חוק פרסונלי, פסול במהותו, ושאינו עומד במבחן הסבירות". כמו כן נטען בעתירה כי "המינוי של דרעי פוגע אנושות באמון הציבור". באומ"ץ, שעומדת בראש המאבק נגד שחיתות שלטונית, מקווים כי העמדה הברורה והמנומקת של בג"צ תבהיר לפוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית כי איש אינו עומד מעל לחוק.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.