משפחת גולדין: פסק דין של בג״צ מעניק תמיכה להחלטת ממשלת ישראל להפסיק את ביקורי האסירים הבטחוניים

משפחתו של סגן הדר גולדין: בג״צ העניק גיבוי ותמיכה מלאה להפעלת לחץ על חמאס כדי להשיב את הבנים הביתה. אנו מצפים שנתניהו יוביל מהלכים להקשחת תנאי האסירים ויפעיל לחץ אפקטיבי על חמאס.
בית המשפט העליון, בשבתו כבג״צ, פרסם הבוקר החלטה בעתירה שהגיש האסיר הבטחוני פאדי סאמי נמנם בה דרש לבטל את החלטת השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, להפסיק את ביקורי המשפחות מעזה אצל אסירי חמאס בבתי הכלא בישראל. החלטת השר התקבלה בעקבות שורת צעדים של הפעלת לחץ על חמאס עליהם החליט הקבינט המדיני בינואר 2017 כדי להחזיר את חיילי צה״ל והאזרחים הישראלים מעזה לישראל.
שופט העליון, ניל הנדל, כתב בהחלטה כי ״כידוע, החזרת שבויים ונעדרים כשלעצמה הינה מטרה ואינטרס הנכללים במסגרת ביטחון המדינה. ובפסיקת בית משפט זה אף נאמר כי מדובר באינטרס עליון ויש לכך טעם רב. כשם שההגנה על חייהם של תושבי המדינה וחייליה מהווה אינטרס בטחוני ראשון במעלה – כך גם עליה לדאוג להשבתם לאחר שנפלו בידי האויב. משכך, אין ספק כי ראוי שבמסגרת שיקוליו יתחשב השר בהחלטות ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי״.
משפחתו של קצין צה״ל, סגן הדר גולדין המוחזק בידי חמאס בעזה, הצטרפה כמשיבה לעתירה ויוצגה על ידי הצוות המשפטי, בהובלתם של פרופ׳ אביעד הכהן נשיא המרכז האקדמי שערי משפט ומדע, ועו״ד עודד סבוראי.
ממשפחת גולדין נמסר בתגובה להחלטה: ״בג״צ העניק גיבוי ותמיכה מלאה לדרך של הפעלת לחץ על חמאס כדי להשיב את הבנים הביתה. אנו מצפים כעת שנתניהו יוביל מהלכים להקשחת תנאי האסירים ויפעיל לחץ אפקטיבי על חמאס. אם ממשלת ישראל תיישם ותמלא את החלטות הקבינט נוכל להשיב את הדר, אורון, אברה והישאם, הביתה בהסכם הטוב ביותר מאז סיום מלחמת יום הכיפורים״.
עו״ד עודד סבוראי מסר: ״בית המשפט העליון קיבל את עמדת משפחת גולדין, לפיה אין פגם משפטי בהפעלת לחץ על חמאס להשבת הבנים, באמצעות הכבדת היד על אסירי חמאס הכלואים בישראל. פסק הדין פותח בפני ממשלת ישראל, השר לביטחון פנים ונציבות שרות בתי הסוהר, מגוון אפשרויות נוספות בהקשר זה. לאחר שבית המשפט העליון אמר את דברו, לא תישמענה עוד טענות ביחס לקשיים משפטיים המונעים כביכול הטלת מגבלות נוספות על אסירי החמאס הכלואים בישראל כדי לקדם את השבת הבנים״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.