הצלחה נוספת לתוכנית שינויי האקלים שיזמה עיריית חיפה: עיריית חיפה זכתה ביותר משני מיליון ש"ח לקידום ייעור והצללה עירונית

עיריית חיפה זכתה ביותר משני מיליון ש"ח לקידום ייעור והצללה עירונית
קרדיט צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה

במסגרת "קולות קוראים" שפרסם המשרד להגנת הסביבה, לקידום תוכנית לייעור עירוני וקידום ביצוע נטיעות עצים במרחב העירוני, זכתה עיריית חיפה בסכום של למעלה משני מיליון ₪ לקידום מטרה זו

במסגרת תוכנית ההיערכות לשינויי האקלים, שיזמה עיריית חיפה, בהובלת ראש העיר וכחלק מהיערכותה להתמודדות אקלימית, זכתה העירייה לאחרונה בשני "קולות קוראים", שפרסם המשרד להגנת הסביבה, אשר במסגרתם יוענק לעירייה סכום של למעלה משני מיליון ₪ למטרת נטיעת עצים במרחב הציבורי לצורך הצללה.

לפני כשנה אישרה עיריית חיפה את תכנית היערכות לשינויי אקלים, אותה מובילה ראש העיר, אשר הגדירה יעדים ופירטה כלים להתמודדות עם השינויים האקלימיים הנצבים לפתחנו. במסגרת התכנית, הוחלט על מדיניות עירונית של תוספת עצים בעיר לטובת הצללה, שיפור חזות העיר, הליכתיות וקירור העיר.

במסגרת קול קורא שפרסם לאחרונה המשרד להגנת הסביבה, למימון ביצוע פיילוט הצללה ברשויות מקומיות, הוצעה תמיכה כספית לנטיעות בתחום הבנוי של העיר. את הקול הקורא הגישה היחידה לתכנון, סביבה וקיימות. לאחר התייעצות עם שותפים לעשיה בעירייה, לרבות: אגף תכנון תנועה ונוף ואגף שפ"ע, הוחלט על בחירת רחוב אח"י אילת בקריית חיים כפיילוט המוצע, זאת לאור התאמתו לפרמטרים שהוצבו בקול הקורא ובהם: רחוב בו עירוב שימושים משמעותי, תנועת הולכי רגל רבה ותחבורה ציבורית תדירה ומגוונת, ולאור היתכנות גבוהה לביצוע בתקציב ובלוחות הזמנים הנדרשים.

כעת, עם זכייתה של עיריית חיפה בקול הקורא יוענק לה על-ידי המשרד סכום של 1,764,499 ₪ שיהווה מחצית מעלות הפרויקט. מימון שארית הסכום יהיה מהתקציב העירוני.

נוסף על כך, כחלק מהמדיניות הסביבתית, אותה מובילה ראש העיר, ובמסגרת הכנת התוכנית העירונית לשינויי האקלים הוחלט על הכנת תכנית ייעור עירונית. על פי התכנון, אותו מובילה היחידה לתכנון סביבתי וקיימות במינהל ההנדסה, היא תגובש כתכנית פעולה רב-שנתית ותכלול היבטים של פריסה במרחב, היבטים אגרונומיים ונושאים טכניים שיאפשרו נטיעה ותחזוקה עד למיצוי פוטנציאל ההתפתחות של העצים.

במסגרת קול קורא נוסף שפרסם המשרד להגנת הסביבה למימון תכניות מסוג זה לרשויות המקומיות, בו זכתה עיריית חיפה, יתקבל מהמשרד להגנת הסביבה סכום של 400,000 ₪, כאשר מימון שארית הסכום יהיה מהתקציב העירוני.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "כחלק מיישום תכנית האקלים, מקדמת עיריית חיפה את תכנית הייעור העירוני, שבין מטרותיה שיפור הליכתיות וחזות העיר, וקירור המרחב העירוני. הזכייה בקולות הקוראים תסייע לקדם תכנית-אב לייעור חיפה לשנים הבאות וכן להתחלת מימושה בפועל. עשייה זו באה בצד מאמצים רבים, הנעשים במטרה לשמור על תשתית העצים הקיימת בעיר, לה חשיבות רבה. ברצוני להודות למשרד להגנת הסביבה על התמיכות המאפשרות לנו כרשות לקדם מהלכים חשובים ברמה העירונית וברמה הארצית כאחד".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.