"המלאך בלבן", יקירת העיר חיפה וכלת פרס ישראל למפעל חיים, חולדה גורביץ', הלכה לעולמה בגיל 98

"המלאך בלבן", יקירת העיר חיפה וכלת פרס ישראל למפעל חיים, חולדה גורביץ', הלכה לעולמה בגיל 98
צילום: דוברות עיריית חיפה ראובן כהן.

חולדה גורביץ' ז"ל (2.1.26-16.1.24), נולדה בעתלית, הייתה חברת "ההגנה" ועם הקמתו של צה"ל הייתה אחת מארבע הבנות הראשונות ששירתו בחיל הים. את פעילותה ההתנדבותית החלה מיד לאחר שחרורה מצה"ל בפעילות למען ילדי עולים במעברות ובארגון פעילויות למען חיילי צה"ל.
לאחר מלחמת יום הכיפורים התפטרה מעבודתה ומאז הקדישה בהתנדבות את כל זמנה למען חיילים ונפגעי פעולות איבה.

מאז ולאורך עשרות שנים נהגה להגיע מידי יום למרכזים הרפואיים ובתי ההחלמה, בהם תמכה ועודדה את החיילים הפצועים ובני משפחותיהם בשעותיהם הקשות ביותר. לצד כל אלה, הייתה חברה במגוון ארגונים התנדבותיים למען עולים חדשים ורבים אחרים שנזקקו לעזרתה. באישיותה המיוחדת גילמה את העקרונות הנעלים ביותר של עזרה לזולת, כשהיא מושיטה יד תומכת בצניעות, מסירות ואהבה אין קץ לזולת.

על כל אלה, זכתה במהלך השנים באותות הוקרה רבים, בהם: "יקירת העיר חיפה", אות הנשיא למתנדב, פרס ישראל על מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, אות הוקרה ע"ש מנחם בגין, מגן שר העבודה והרווחה, מגן שר הבריאות ופרס אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה על מפעל חיים.

לפני כשלוש שנים, בהחלטת עיריית חיפה, ובנוכחות חולדה, נחנכה טיילת על שמה של גורביץ בחוף בת גלים. גורביץ הנרגשת הגיעה לטקס בליווי קרוביה והודתה לעירייה על המחווה המרגשת, לה זכתה עוד בחייה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.