באנו חושך לגרש: החייל הפצוע, משפחת החטוף שנרצח ואמו של הלוחם שנפל הדליקו נר חמישי ברמב"ם

עשרות מעובדי הקריה הרפואית רמב"ם התכנסו לפני שעה קלה (יום ג', ה-12.12.23) ברחבת לובי בניין האשפוז הראשי של המרכז הרפואי, לטקס הדלת נר חמישי של חנוכה.

בין מדליקי הנר היו בני משפחתו של אופיר נחשון צרפתי ז"ל, בן ה-27, שנחטף לעזה, נרצח בידי מחבלי החמאס, והובא לקבורה לפני שבוע ימים; סמ"ר אור שנפצע בלחימה ומאושפז ברמב"ם בשבועות האחרונים, וילנה שמקלוב, אחות המחלקה הכירורגית ברמב"ם ואמו של הלוחם אלכסיי שמקלוב ז"ל, שנפל ב-7.10 בקרב על תחנת המשטרה בשדרות. יחד עם שמקלוב, הדליק את הנר מפקדו לשעבר של בנה.

"באנו חושך לגרש והשנה זה רלוונטי יותר מכל שנה אחרת", אמר פרופ' מיקי הלברטל, מנהל הקריה הרפואית רמב"ם, לפני שהדליק את הנר הראשון לשלומם של כל חיילי צה"ל, כולנו נחושים ואיתנים לגרש את החושך, להילחם עד חורמה ולהחזיר את האור למדינת ישראל".

נר שני ברמב"ם הוקדש לזכרו של אופיר נחשון צרפתי ז"ל ולהחזרת החטופים. אמו, רשל, שרק לפני שבועות אחדים לקחה חלק בעצרת הזדהות עם משפחות החטופים ברמב"ם, סיפרה בכאב על האובדן הגדול שחוותה המשפחה עם הקבלת הבשורה על מותו: "אופיר היה במסיבה, הלך לחגוג את יום הולדתו, וחזר בארון קבורה הביתה", אמרה והוסיפה, "קיווינו לסוף אחר, סוף טוב, סוף שבו אופיר חוזר הביתה"… "אני עומדת כאן לפניכם ומבקשת – אל תוותרו על החטופים, המשיכו להדהד את חזרתם הביתה, על תוותרו על הביטחון, על החופש והדרור, על הרוגע והשקט, אל תוותרו על הניצחון והגבורה".

את הנר השלישי הדליק סמ"ר אור, המטופל ברמב"ם בשבועות האחרונים לאחר שנפצע בלחימה, והקדישו להחלמת הפצועים: "אני רוצה לומר לכם, עובדי רמב"ם, תודה!. תודה כי בזכותכם אנחנו, הפצועים מרגישים טוב יותר. אנחנו לא בוחרים להיפצע, אבל אתם בוחרים לטפל בנו בצורה הטובה ביותר".

לזיכרון הלוחמים והנרצחים הוקדש הנר הרביעי, אותו הדליקה ילנה שמקלוב, אחות המחלקה הכירורגית ברמב"ם ואמו של הלוחם אלכסיי שמקלוב ז"ל, שנפל ב-7.10 בקרב על תחנת המשטרה בשדרות. "התקופה האחרונה לא פשוטה לכולם אבל ביחד עם הדלקת הנר הזה, צריך להזכיר כמה חשוב להדליק את האור של כולנו, להישאר שמחים ולזכור שהחיים חזקיים מהכל". יחד עם שמקולוב, הדליק את הנר מפקדו הראשון של בנה שנפל, שסיפר על אופיו, ערכיו, והגבורה שאפיינה אותו לאורך התקופה שלחמו יחד, כמו גם באירועי ה-7.10, ובזכותה ניצלו חיי אחרים.

את הנר החמישי הדליקו יחד רב רמב"ם, הרב אברהם פיעטרקובסקי ורב חב"ד שמוליק טורקוב, והקדישו אותו לאחדות העם. בדברים שנשאו הוזכרו מדרשים ופירושים שהסבירו איך רוח החג באה לידי ביטוי, יותר מהכל, בלכידות העם והאיחוד של כולנו למען אותה מטרה.

בתום הטקס, אותו הנחה ד"ר נתנאל הורוביץ, חבר הנהלת רמב"ם, שרו המשתתפים 'על הניסים ועל הנפלאות', "שעשית לאבותינו, בימים ההם ובמיוחד בזמן הזה", סיכם ד"ר הורוביץ.

כל אחד הוא אור קטן, וכולנו אור איתן. צפו בהדלקת נר חמישי ברמב"ם:

בתמונה: ילנה שמקלוב ומפקדו הראשון של אלכסיי שמקולוב ז"ל, מדליקים נר חנוכה ברמב"ם.
בתמונה, מימין לשמאל – מדליקי החנוכיה ברמב"ם: הרב שמוליק טורקוב, סמ"ר אור והוריו, מפקדו לשעבר של אלכסיי שמקלוב, רשל צרפתי, פרופ' מיקי הלברטל וילנה שמקולוב.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.