אומ"ץ דורשת מיאיר לפיד להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשת אונס הסוהרות

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.
פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.

החשדות לאונס חיילת בכלא גלבוע על-ידי אסיר ביטחוני ולטיוח מצד המערכת מעלים שאלות רבות וקשות במיוחד ממידע שהתקבל בתנועת אומ"ץ עולה כי ייתכן שאירועים דומים התרחשו בבתי סוהר נוספים יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "כל מי שעיניו בראשו מבין כי נדרשת התייחסות מידית לתופעה המחרידה"

חיילת צעירה בשירות חובה מוצאת את עצמה לבד בתא כלא עם אסיר ביטחוני מסוכן ומבוגר. הסיטואציה הזו לכשעצמה מעוררת חלחלה, וכשמוסיפים על כך את תלונת החיילת כי נאנסה, ואת טענותיה על כך שמפקדיה העלימו עין – אין ספק שנדרשת בדיקה יסודית ומקיפה של המצב בכלא גלבוע ובבתי הסוהר באופן כללי.

תנועת אומ"ץ, שפועלת למען טוהר המידות והצדק החברתי, דורשת מראש הממשלה, יאיר לפיד, להקים לאלתר ועדת חקירה ממלכתית בנושא רגיש זה. "כיצד קהו עינינו מלראות את התופעה המחרידה?" תהו ראשי התנועה – היו"ר פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר הוועדה הציבורית של אומ"ץ, עו"ד יצחק מינא. "כל מי שעיניו בראשו דורש לחקור את אשר קרה בכלא גלבוע ולהבין כיצד נוצרה התופעה המחרידה".

ראשי אומ"ץ ציינו כי ממידע שהגיע לתנועה עולה כי התופעה קיימת בבתי סוהר נוספים ולא "רק" באלה הביטחוניים. בנוסף הבהיר פליצ'ה פלד כי יש לבחון גם את המשך הצבתן של חיילות בשירות חובה בשירות בתי הסוהר. "לא יעלה על הדעת כי אירועים מסוג זה אירעו פעם אחר פעם, לכאורה, וזאת מבלי שמערכת אכיפת החוק תטפל בכך באופן מעמיק ומקצועי", כתבו פלד ועו"ד מינא לראש הממשלה, והוסיפו שאלה שמדירה שינה מעיני כולנו: "מה עמד בפני מפקדי הכלא אשר לכאורה העלימו עין מהמתרחש, או בחרו שלא לטפל בנושא חמור זה?"

ראשי אומ"ץ מבהירים כי הדרך היחידה לברר את כל הסוגיות המשמעותיות הנוגעות לפרשה הכאובה היא באמצעות ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט עליון בדימוס, שתפעל לתקופה קצובה וקצרה ככל האפשר. בתנועה מקווים כי הזעזוע הציבורי יניע את ממשלת ישראל לפעולה, וכי חקירה אמיתית ואיתור האחראים למחדל ימנעו פגיעות נוספות בחיילות צה"ל.

___________________

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות:

ליו״ר אומ״ץ – פליצ׳ה פנחס פלד         בנייד:     052-3642376

יועץ התקשורת יוני הללי                      בנייד:     052-311-2255  טל' במשרד: 077-450-7356

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.