שבוע אחרי שהגיע לארץ, העולה החדש כבר מייצג את ישראל באליפות העולם בדמקה

אלכס שוורצמן, 56, שחקן דמקה בינלאומי שהוכתר 10 פעמים! בתואר אלוף עולם, לא תיאר לעצמו כי שבוע לאחר שיעלה לישראל כבר ייצג את המדינה באליפות העולם בדמקה.

מזה זמן, מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, שאלכס מתכנן לעשות עלייה ולהגיע לנוף הגליל, עיר שיש לו בה חברים רבים, ביניהם חבר מועצת העיר ושחקן הדמקה הבינלאומי, אלכס גנטמן ( מקום 7 בעולם)

כשנודע לגנטמן על החלטתו של חברו לעלות לישראל, הוא החליט להפתיע אותו ולרשום אותו לתחרות העולם בדמקה שמתארחת בעיר "לא הייתי בטוח שהוא יגיע לארץ לפני התחרות, אבל היה לי ברור שעם הרזומה שלו והתארים שהוא מחזיק, הוא בודאי ישמח להשתתף בתחרות שמתקיימת לראשונה בנוף הגליל ואכן התזמון יצא מושלם"

שוורצמן הגיע לארץ ביום ראשון שעבר שמח ונרגש. בהיותו יהודי קיבל אזרחות מידית והחל את תהליך הקליטה. כשנפגש עם חברו גנטמן התרגש לשמוע על אליפות העולם בדמקה שמתקיימת בעיר "לא יכולתי לדמיין לעצמי קבלת פנים מלכותית יותר מזו" אמר בהתרגשות.

שוורצמן הוא אחד מ 11 שחקני הדמקה הישראלים שייצגו את שראל בתחרות שנפתחה היום ( שני) שלב המוקדמות ומחר ( שלישי) שלב הפליאוף בסיומו יוכתר אלוף העולם בדמקה 2023.

ראש העיר, רונן פלוט קיבל את פניו של העולה החדש בפגישה אישית בלשכתו ואפילו שיחק איתו דמקה. "נוף הגליל גאה לארח את אליפות העולם בדמקה, עבורינו זאת הזדמנות להראות את הפנים היפות של העיר ומדינת ישראל, העובדה שבתחרות משחקים שני תושבים מהעיר ולדימיר טרייטלוביץ עולה ותיק ואלכס שוורצמן עולה חדש, רק שבוע בארץ, מבטאת בדרך יוצאת מן הכלל את היותה של נוף הגליל עיר קולטת עלייה"

משחקי אליפית העולם בדמקה מתקיימים במרכז התרבות ברקוביץ' בנוף הגליל ( אולם 2)

בתחרות משתתפים שחקני דמקה מ 14 מדינות שהגיעו לגמר: יפן, פולין, ארה"ב, צרפת, אזריביג'אן, אסטוניה, מולדובה, ליטה, גרמניה, ארה"ב, איטליה, אוקראינה, קנדה וישראל.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.