היו״ר זוארץ עוזב בלי לחפש אשמים, בלי לתרץ, בלי השערות מופרכות

יו"ר ההתאחדות, משה זוארץ, ניהל היום בפעם האחרונה את ישיבת ההנהלה בתפקידו כיו"ר. בסיום הישיבה ביקש זוארץ לשאת דברים בפני החברים והחברות, להלן עיקרם:

"בשפה המוכרת לכולנו, אסכם ואומר כי סימנתי על בקשה לחילוף בשלב די מוקדם של המשחק. לפעמים שחקן מבקש להתחלף, כי משהו בו נגמר. בלי לחפש אשמים, בלי לתרץ, בלי השערות מופרכות. למדתי בשלב די מוקדם של המשחק, כי דברים שרואים משם לא רואים מכאן.

הדגשתי בפני ההנהלה עם כניסתי לתפקיד כי לכולנו חייב להיות אינטרס אחד בלבד – הכדורגל הישראלי. כל אינטרס אחר, אישי או קבוצתי, חייב להישאר מחוץ לבית הזה. אני מפציר גם כעת לזכור זאת תמיד.

השקעתי בתפקיד היו"ר אלפי שעות עבודה, צפיתי במאות משחקים בכל הליגות ובכל המפעלים בכדורגל שלנו, שוחחתי עם הורים לשחקנים צעירים, עם אוהדים, עם מנהלי קבוצות, שחקנים מאמנים, יושבי ראש, בעלים, אנשי תקשורת. אודה ולא אבוש, אני מכיר היום את הכדורגל שלנו טוב בהרבה מהיום בו נבחרתי לתפקיד ועל כך הסיפוק הגדול שיש לי. זכיתי.

אני מבקש להודות לעובדי ההתאחדות, שהעניקו לי מהרגע בו הגעתי לכאן ועד לרגע הזה תחושה של בית. המקצועיות והאהבה שלהם לענף הם נכס נדיר. את סרט הקפטן אני מעביר לחברי ולממלא מקומי, דודי גיל. דודי, שעושה לילות כימים לטובת ההתאחדות כבר שנים רבות, הסכים גם הפעם לוותר על הנוחות האישית שלו לטובת הכדורגל הישראלי. תודה  גם לרתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות, על השקעה אדירה ועל חלקו בהצלחת הארגון.

ההתאחדות נהנית היום מאיתנות פיננסית שמעולם לא היתה לה, דבר שמאפשר להגשים חלק גדול מהחלומות שעד לא מזמן נראו בלתי אפשריים. ווילי רוטנשטיינר מוביל מהפכה אדירה בנבחרות, בהכשרת המאמנים ובחלק גדול מהתפיסות והאמונות שלנו לגבי המשחק; בית הנבחרות הפך ללב הפועם של הכדורגל הישראלי, שינה את אופיו, הגדיל משמעותית את נפח הפעילות ובקרוב יזכה לשדרוג מבני, זאת בצירוף הקמת בית נבחרות נוסף; אקדמיות לכדורגלנים צעירים כבר אינן בחזקת חלום וליגות הנוער והילדים זוכות לתשומת לב מיוחדת; הליגות החובבניות וכדורגל הנשים בעיצומו של הליך פיתוח הודות לעבודת קודש של שמעון מימון; הסכם היסטורי עתיד להיחתם בזמן הקרוב עם השופטים; הוקמה מחדש מזכירות ההתאחדות, הוועדות השונות פועלות באופן יצירתי ואפקטיבי ומעמדה הבינלאומי של ההתאחדות לכדורגל מעולם לא היה טוב יותר.

התחייבתי להמשיך בתפקידי עד לסיום עונת המשחקים 2018/2019 וכהרגלי – אעמוד במילתי. למרות הקושי והתעצומות הנדרשות, נשארתי בתפקיד עד לרגע זה מתוך אחריות. כעת, זאת שריקת הסיום לתפקידי כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, אחת השורות היפות והמכובדות ביותר בקורות החיים שלי".

במקביל המנהל הטכני של ההתאחדות, ווילי רוטנשטיינר, הציג בפני חברי ההנהלה את התכניות לרענון ושינוי מוחלט בתהליך הכשרת המאמנים על ידי ההתאחדות. רוטנשטיינר הודה לחברי ההנהלה על התמיכה ובייחוד ליו"ר משה זוארץ ולמנכ"ל רתם קמר.

– רוטנשטיינר המליץ למנות את גבי בורשטיין למאמן נבחרת הנשים והמלצתו אושר על ידי ההנהלה.

– מנכ"ל ההתאחדות, רתם קמר, עידכן כי ההסכם עם מנהלת הליגות לניהול הליגות המקצועניות הסתיים לפני כחודשיים ונוהל מו"מ על חידושו. ההסכם יוארך לשנתיים הקרובות בנוסחו הקיים ובחצי השנה הקרובה ינוהל משא ומתן על ההסכם הבא. הנהלת ההתאחדות אישרה פה אחד

– הנהלת ההתאחדות אישרה פה אחד מעבר למשחק מבחן אחד על העלייה לליגה לאומית בין נציגת ליגה א' לקבוצה שסיימה במקום ה-14 בלאומית המוביל למבחנים. השינוי ייושם כבר בעונת 2019/2020.

נתונים כלכליים:
ממלא מקומם יו"ר ההתאחדות וגזבר ההתאחדות דודי גיל, סקר בפני חברי וחברות הנהלת ההתאחדות את התוצאות הכלכליות של ההתאחדות בשנת 2018. גיל, ביקש לציין את תרומתם המכרעת של המנכ"ל רתם קמר, סמנכ"לית הכספים, רו"ח טלי אורביטו, והצוות שעובד עמה לשינוי התהומי שחל באיתנות הפיננסית של ההתאחדות.

דודי גיל: "מדובר בדו"ח היסטורי, לראשונה ההתאחדות עם עודף תקציבי. השיקום מאז המצב הקשה ב-2013 הוא בשורה גדולה, ויאפשר לנו עכשיו להתקדם בפיתוח מקצועי. זאת השנה החמישית ברציפות בה ההתאחדות מסיימת בעודף חיובי בדוחותיה הכספיים. לאור התוצאות החיוביות והקדמת יישום תכנית ההבראה, סיים החשב המפקח שמונה על ידי משרד הספורט את תכנית הליווי כבר בסוף שנת 2018".

משה זוארץ: "מה שדודי עשה כאן מבחינה כלכלית אין לו אח ורע. ברכות לסמנכ"לית הכספים ולמנכ"ל על העשייה. זה מאפשר להתאחדות להצעיד את הענף קדימה. גם לעופר עיני, היו"ר הקודם, יש תרומה עצומה להישג הזה.
בשנת 2018 ו-2017 העודף הסתכם בסך של כ-14.5 מיליון ו-13.7 מיליון שקלים, בהתאמה. כבר בסוף 2017 חיסלה ההתאחדות את כל החובות לבנקים והחזירה הלוואות שלקחה מאופ"א. בשנת 2019 ההתאחדות מתמקדת בהקמת מרכזי מצוינות ואקדמיה לנוער.

בסוף שנת 2018 ההתאחדות עברה לראשונה לעודף בנכסים נטו,  שלא קיימת לגביהם הגבלה וששימשו לפעילויות. זאת בהשוואה לשנת 2013, אותה סיימה ההתאחדות בגרעון נטו בנכסים ששימשו לפעילות בסך של כ-69 מיליון ₪.
בנוסף, להתאחדות הון חוזר חיובי בסך של כ-14.2 מיליון שקלים לסוף שנת 2018 לעומת גרעון בהון חוזר בסך של כ-2.3 מיליון שקלים לסוף שנת 2017.

סך הרכוש השוטף הסתכם לסך של כ-36 מיליון שקלים לסוף 2018, גידול בסך של כ-3 מיליון שקלים  לעומת 2017 .

ההתחייבויות השוטפות קטנו בשנת 2018 בסך של כ-13.5 מיליון והסתכמו לסך של כ-22 מיליון לסוף שנת 2018 .

להתאחדות מחזור פעילות בסך של כ-100 מיליון בהשוואה לסך של כ-98 מיליון  בשנת 2017. עלות הפעילות בסך של כ-81 מיליון  בהשוואה לסך עלות פעילות של כ- 78.5 מיליון בשנת 2017.

הוצאות הנהלה וכלליות בשנת 2018 הסתכמו בסך של כ-6.3 מיליון ש"ח בדומה לשנת 2017.

ההתאחדות הצליחה לגבות במצטבר מהקבוצות כ-6 מיליון שקלים נטו מתוך כספי עודף העברות ואף הצליחה להקטין את ההפרשה לחובות מסופקים בגין עודף העברות לקבוצות.

צילום ההתאחדות לכדורגל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.