עיריית נשר נערכת לכל תרחיש ומוכנה לחירום

צילום עיריית נשר

לראשונה התכנסה לה בנשר הוועדה לביטחון וחירום בראשותו ראש העיר ויו"ר הוועדה, רועי לוי. ממונה ביטחון וחירום בעיריית נשר, יאיר יגר: " נמשיך לפעול לחיזוק המוכנות של העירייה והתושבים"

הוועדה העירונית לביטחון וחירום של עיריית נשר, בראשותו של ראש העיר ויו"ר הוועדה, רועי לוי, התכנסה החודש, לישיבה ראשונה ולראשונה מזה זמן רב. הישיבה כללה סקירה של גורמי הביטחון בעירייה ובפיקוד העורף על התרחישים השונים בחירום ועל ההיערכות של העירייה למתן מענה לתרחישים אלה.

ראש העיר סקר את מטרות הוועדה והדגיש, בין השאר, בדבריו את נושא חשיבות תכלול תחום ההתנדבות האזרחי ושמירת הקשר עם האוכלוסייה תוך מתן עדכונים והנחיות בחירום. לוי ציין כי העירייה פועלת לרכישת מערכת סמסים לשגרה ולחירום, ובתחום אספקת המים – אמר כי העירייה פועלת להוספת נקודת אספקת מים נוספת.

בישיבת הוועדה לקחו חלק, חברי הוועדה: ישי איבגי – מ"מ ראש העיר, תומר כהן – סגן ראש העיר, אדוה קאופמן – המשנה לראש העיר, וחברי המועצה: פרח אסטרוגנו, דני קרן ושלומי זינו, נציגי הציבור בוועדה: עדי לסקר, אמנון רודס וליאור דורון,  פקד רויטל בשושה – מפקדת נק' נשר ונציגת השר לביטחון פנים, רס"ן איתן פרדו – סגן מפקד היקל"ר, מ"מ נציג שר הביטחון, חבר הועדה וכן: ממונה ביטחון וחירום בעיריית נשר, יאיר יגר, וקנ"ר חוף בפיקוד העורף סגן בר מנלה.

הישיבה כללה סקירה מקיפה של ממונה ביטחון וחירום בעירייה, יאיר יגר. בין השאר ציין יגר כי בשיתוף עם פיקוד העורף ורשת המתנ"סים נשר, הוקם צוות הסע"ר (סיוע עצמי ראשוני) שיהיה חלק ממערך החירום של העיר. הצוות מורכב ממתנדבים, שעברו השנה הכשרות תיאורטיות ומעשיות בחילוץ והצלה ובמתן עזרה ראשונה, במטרה להוות את כוח הסיוע הראשוני עד להגעת כוחות ההצלה המקצועיים של פיקוד העורף, המשטרה, מד"א וכב"א.

מפקדת נק' המשטרה, פקד רויטל בשושה, סקרה ופירטה על התרגיל שהיה בסוף 2018 עם השר לביטחון פנים, ומ"מ ראש העיר, ישי איבגי, סיפר על אירוע השריפה שהיה בעיר לאחרונה ועל ההתמודדות של העירייה עם אירוע אמת.

קנ"ר חוף, סגן בר מנלה, שיבח את עיריית נשר על פועלה בתחום ההיערכות לחירום, וציין לשבח את תרגיל גיוס הפתע, שבוצע בחודש מאי, ודימה מצב לחימה במסגרתו ביצעו אנשי פיקוד העורף הריסה של מבנה לצורך אימון חילוץ והצלה.

ממונה ביטחון וחירום בעיריית נשר, יאיר יגר: "עיריית נשר מייחסת חשיבות רבה להיערכות לשעת חירום. לכן, העירייה פועלת בתיאום ובשיתוף עם פיקוד העורף וגורמי ההצלה השונים על מנת להיערך ולהיות מוכנים לכל תרחיש אפשרי. לפני מספר שבועות נוכחנו עד כמה חשובה ההיערכות לחירום בעקבות השריפה הגדולה שהיתה בעיר במהלכה אף נדרשנו לפנות תושבים מבתיהם. נמשיך לפעול לחיזוק המוכנות של העירייה והתושבים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.