נחנכה בחיפה הרחבה לזכר נרצחי העם הארמני

קרדיט: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
קרדיט: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

בטקס שהתקיים היום (שני, 20.3) בשדרות בן גוריון במעמד רה״ע חיפה עינת קליש רותם, ומכובדי הקהילה הארמנית נחנכה רחבה לזכרם של מליון וחצי ארמנים שנספו ברצח עם במלחמת העולם הראשונה.

בנוכחות רה״ע חיפה עינת קליש רותם, חברי מועצת עיר ומכובדי הקהילה הארמנית – השגריר הארמני מר ארמאן האקופיאן וקונסול הכבוד של ארמניה, מר נארג כאזאריאן, נחנכה היום רחבה להנצחת רצח העם הארמני, שהתרחש בין השנים 1915-1923.

רה״ע עינת קליש רותם: ״העיר חיפה, המהווה סמל לחיים משותפים ודוגלת בקבלת האחר, בחרה להנציח את רצח העם הארמני ובכך להביע תמיכה ולהשתתף בכאבם של חברי קהילת הארמנים המתגוררים במטרופולין חיפה. מי כמונו מבין את החשיבות ההיסטורית שבזיכרון הטרגדיה והנחלתו לדורות הבאים, כעם היהודי זוהי מחויבות מוסרית לא להתעלם מעוול שנגרם לעם אחר״.

הכומר הארמני של חיפה והצפון, האב דיראיר הובאקימיאן: ״הקהילה הארמנית בחיפה משמיעה את קולה ומספרת על ההיסטוריה המרה של רצח העם הארמני. אנו מספרים סיפור זה על במה כה מדוייקת, מול קהל מדוייק, במיקום כל כך סמלי – בעיר חיפה, הלא היא עיר של דו-קיום וסובלנות.
השמעת קולנו כקהילה מאפשרת לנו להעביר מסר בנושא אנושיות – ככל שתעלה המודעות בנוגע לאירועים היסטוריים הקשורים לרצח עם, השמדת עם, מעשי עוולות, חוסר אנושיות ואיבוד צלם אנוש, כך גדל הסיכוי כי קהילות סביב העולם כולו יגנו אירועים מסוג זה, יאפשרו עתיד בטוח יותר לדורות הבאים וימנעו מאירועים מסוג זה לחזור על עצמם״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.