הסיפור המרתק של ועד העדה הספרדית הגיע גם לפייסבוק

ארכיון העיר חיפה העלה לרשת החברתית פוסט ובו תקציר הסיפור של רשת גני הילדים של ועד העדה הסיפור המלא מופיע בספר "והיכו שורשים" שכתב נועם רגב לכבוד יום ההולדת ה-150 של הוועד "גני רוזנטל" – אגדה שהתרחשה במציאות ושדרגה את חיי ילדי חיפה

ארכיון העיר חיפה כולל אוצרות רבים הממתינים לחובבי ההיסטוריה ולכל מי שמבקש ללמוד על השורשים שלנו. אחד מהם הוא אוסף ועד העדה הספרדית – שכולל שלל התכתבויות, פרוטוקולים ומסמכים נוספים המאירים את פעילות הוועד לאורך המאה ה-20.

אנשי ארכיון העיר מודעים לערך הרב של אוסף זה, ויעיד על כך גם פוסט שפרסמו בחשבון הפייסבוק הרשמי של הארכיון. הפרסום מתמקד בגני רוזנטל – סיפור מרתק על ימיה הראשונים של מערכת החינוך היהודית בחיפה. סיפור שיש בו לא מעט מוטיבים של אגדה, אבל כפי שמבהירים המסמכים השמורים בארכיון – הוא התרחש במציאות.

הסיפור המלא מופיע בספר שנכתב לקראת יום ההולדת ה-150 של ועד העדה על-ידי נועם רגב – "והיכו שורשים". רגב ערך תחקיר מעמיק, בין השאר בעזרת ארכיון העיר חיפה, ובהכוונתה של ועדת ההיגוי שארגנה את אירועי יום ההולדת. הוועדה מנתה את מנכ"לית הבית הספרדי נטעלי בן, הסמנכ"ל עדי מתתיהו, יועץ התקשורת של ועד העדה יוני הללי, יו"ר מרכז היום יוסי אזרי, מוני צפריר, יקי מרגלית ואיציק שלום.

גני רוזנטל הייתה רשת של גני ילדים עבור ילדי העדה הספרדית. "בגלל מחסור בגנים, היו הילדים מבני עדות המזרח מחוסרי חינוך", נכתב בעיתון מאותה תקופה, ראשית שנות השלושים של המאה הקודמת. מי שפתר את בעיית המימון היה נדבן יהודי שעלה לארץ ישראל מגרמניה – ארנולד רוזנטל. בזכותו הוקם הגן הראשון ברחוב היהודים, ולאחר מכן גנים נוספים ברחוב השומר, ברחוב אחד העם ובכיכר חמרה (כיכר פריז של ימינו).

ועדת הנשים של ועד העדה הספרדית תרמה אף היא להפעלת הגנים, זאת באמצעות שורת אירועים בהם גויסו כספים למטרה חשובה זו – ואת העלילה המלאה תוכלו לקרוא בספר "והיכו שורשים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.