בית חדש לאומנויות הבמה בנהריה

צילומים: דוברות עיריית נהריה

בערב חגיגי ומרגש, נחנך המרכז לאומנויות הבמה בנהריה. במרכז משולבים חוגים מקצועיים בתחומי השירה, המחול והתיאטרון לילדים, נוער ומבוגרים. ״אנחנו ממשיכים כל העת להרחיב את מעגל הפעילות הבלתי פורמאלית בעיר ולתחום אומנויות הבמה יש מקום מרכזי וחשוב בכך", ציין ראש העיר רונן מרלי

בטקס חגיגי בהשתתפות ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, רב העיר נהריה, הרב ישעיהו מייטליס, ראש מינהל חינוך וקהילה בעירייה, אילן וקנין, מנהל מחוז צפון של רשת המתנ״סים עאדל חטיב, מנהל המרכזים הקהילתיים בנהריה, ליאור הרשמן ואורחים נוספים, נחנך המרכז לאומנויות הבמה, בנהריה. אומנות הבמה כוללת בתוכה תחומים רבים העוסקים בהופעה של האמן בפני הקהל: שירה, תיאטרון, מחול ועוד.

מנהל המרכז לאומנויות הבמה, חנן עבדה: ״המרכז הוקם במטרה לאפשר לילדים, לבני נוער ולמבוגרים ליהנות מלימוד תחומי אמנויות הבמה באופן המקצועי ביותר. למרכז שלנו שיטות לימוד ייחודיות המבטלות את המושג 'כישרון מולד' ומיישמות הלכה למעשה את המושג 'כשרון נלמד'. השיטות מיושמות במכלול של שיעורים פרטניים וקבוצתיים, סדנאות מקצועיות, אנסמבלים, הרכבים ולהקות ייצוגיות״.

״כל אחת ואחד מהמשתתפים רוכש כלים להמשך דרכו בחיים, בין אם ימשיך בדרך מקצועית באחד מתחומי אמנויות הבמה (או יותר), ובין אם ייצא לחיים מצויד בכישורים של התמדה, משמעת עצמית ברמה גבוהה והעשרה אמנותית ותרבותית״, ציין מנהל המרכזים הקהילתיים- מתנ"ס נהריה, ליאור הרשמן.

ראש תחום המחול במרכז לאמנויות הבמה היא שרון ואזן אזולאי, והמקום מהווה מרחב פורה להתפתחות, למידה, חקירה והתמקצעות בתחום המחול. המקום שם לו למטרה להפגיש בתחום זה את תלמידותיו ותלמידיו עם סגנונות המחול השונים, ללמד ולהעמיק בהבנת התנועה והריקוד, לחשוף את התלמידים לאמנים וליוצרים עכשוויים בזירת המחול הישראלית והבינלאומית, להרחיב את השכלתם בתחום תולדות המחול והתפתחותו ולהוות קרש קפיצה לעולם המחול המקצועי.

תחום השירה במרכז לאמנויות הבמה הוקם במטרה להכשיר זמרות וזמרים באופן מקצועי וללמדם כיצד להביא את אישיותם לידי ביטוי קולי ובימתי. במסגרת תחום השירה שבמרכז לאמנויות הבמה, מגלים את אופיו וקולו הייחודי של כל זמר, תוך עבודה מקצועית על יציבה נכונה, תרגול נשימות וחימום קולי. המשתתפים מכירים את מערכת הקול ואת הטכניקות השונות להפקת הקול. המשתתפים מתנסים במגוון סגנונות מוזיקליים, הופעה בימתית מתוך ביטחון עצמי ותקשורת עם הקהל, הגשת שיר תוך עבודה על ניתוח הטקסט וביטוי עצמי, הכרת מונחים מוזיקליים מקצועיים וקבלת כלים לשמירה על בריאות הקול. במרכז פועלים אנסמבלים, הרכבים ולהקות זמר ייצוגית. להקת 'צעירי נהריה' הינה להקת הילדים הייצוגית של מתנ"ס נהריה. הלהקה מורכבת מתלמידי כיתות א'-ו' והקבלה אליה מותנית באודישן ובראיון אישי. חבורת הזמר "עלי שיר" שהוקמה לפני 19 שנים ואומצה על-ידי בית 'יד לבנים' בנהריה משתלבת כעת בפעילות המרכז לאמנויות הבמה בנהריה בו מצאה החבורה בניהולו המוסיקלי של אבי בן-עוז, בית חדש. בנוסף, פועלת במרכז לאומנויות הבמה חבורת הזמר הוותיקה 'הנהריינים' בניהולו המוסיקלי של אייל גלבוע.

תחום התיאטרון במרכז לאמנויות הבמה הוקם במטרה לאפשר לילדים (כתות א'-ו'), לבני נוער ולמבוגרים להתנסות, להתפתח ולהתמקצע בעולם התיאטרון והמשחק. ראש התחום היא רויטל לוין מלכה, והמקום מתמחה בפיתוח ייחודיות ומעודד כל אחד מהמשתתפות והמשתתפים ללכת בדרכו האותנטית, תוך הקשבה, קבלה ומתן מקום וכלים להתעצם, להתפתח ולהתמקצע. בפעילות נחשפים המשתתפים לאין סוף אפיקים שאומנות המשחק מאפשרת. מושם דגש על התהליך ולא רק על התוצאה הסופית ורוח זו מלווה את כל המורות והמורים של תחום התיאטרון בפרט ושל המרכז לאמנויות הבמה בכלל.

״אנחנו ממשיכים להרחיב כל העת את מעגל הפעילות הבלתי פורמאלית בעיר נהריה ולתחום אומנויות הבמה יש מקום מרכזי וחשוב בכך״, ציין ראש העיר רונן מרלי. ״המרכז החדש לאומנויות הבמה אותו מוביל צוות מקצועי ומיומן במרכזים הקהילתיים שלנו, מאפשר פעילות מגוונת לצעירים ומבוגרים כאן בעיר נהריה בתחומי השירה, המחול והתיאטרון״, הוסיף מרלי.

המרכז לאמנויות הבמה ממוקם במרכז הקהילתי החדש באוסישקין ומשלב את פעילותו באולם המופעים במידעטק ובכל המרכזים הקהילתיים ברחבי העיר. מזמינים אתכן ואתכם להצטרף לפעילות. כל הפרטים באתר המרכזים הקהילתיים-מתנ"ס נהריה בכתובת: www.mkn.org.il

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. Nicole Chemla

    מודה למציגים, כותבים ועורכיי הכתבה אודות הפעילות המגוונת והמבורכת בתחומי האומנות השונים המתקיימים בנהרייה ומאחלת לכל העוסקים בעשייה ולכל המשתתפים בה, ברכות לבביות להצלחה ולפעילות פורה ומפרה לקראת השנה החדשה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.