נחנך בית כנסת חדש בנוף הגליל

נחנך בית כנסת חדש בנוף הגליל
נחנך בית כנסת חדש בנוף הגליל

בית הכנסת הוקם על ידי "חוצה ישראל" במסגרת עבודות הקמת הרכבת 'נופית', יפעל גם כמקלט ציבורי העומד בתנאי המיגון  של פיקוד העורף.

בטקס חגיגי, באווירת חג החנוכה, נחנך ביום שלישי השבוע בית כנסת חדש, מרווח ומונגש שהוקם בשנה האחרונה על ידי חברת "חוצה ישראל", כחלופה לבית כנסת שפעל במבנה  מקלט שכונתי ישן בשטח תוואי הרכבת.  

בית הכנסת החדש ישמש את תושבי שכונת ספיר, המבנה עומד בכל תנאי המיגון ובשעת חירום ישמש כמקלט מרווח ומצויד כנדרש.

חברת "חוצה ישראל" הקימה את המבנה החדש עוד בטרם נהרס המבנה הישן וזאת על מנת שלא לפגוע בשירות לתושבים אלא להיפך לשדרג אותם  "תושבי השכונה הרוויחו מבנה מרווח, חדש ומודרני שישמש בכל ימות השנה כבית כנסת ובשעת חירום כמקלט שמיש ומאובזר בכל הנדרש" מסר ראש העיר, רונן פלוט וציין כי המבנה החדש כולל מרפסת אבן מרווחת, הנגשה, מטבח מותאם לכשרות גבוהה, חדרי שירותי ומקלחת.

טקס חנוכת המבנה התקיים ביום שלישי השבוע, נר שלישי של חנוכה, בהשתתפות ראש העיר, רונן פלוט, רב העיר ישעיהו הרצל, סגני ראש העיר, אלכס גדלקין וסמיון ברון, רבני קהילת חב"ד, חבר מועצת העיר מנחם גנדל ונציגי הנהלת "חוצה ישראל".

הרכבת הקלה 'נופית' עתידה לשרת את תושבי נוף הגליל והצפון וליצור רצף תחבורתי מהיר ויעיל בין יישובי המטרופולין הצפוני של ישראל על שלושת המוקדים שלו – גוש חיפה, גוש הקריות וכוש נוף הגליל – נצרת. מדובר באמצעי תחבורה מתקדם וידידותי לסביבה שיופעל בחשמל באמצעות טכנולוגיה חדשנית ירוקה שתאפשר לראשונה בישראל נסיעה רצופה במקטעים עירוניים ובין – עירוניים ללא צורך בהחלפת אמצעי תחבורה. תוואי הרכבת 'נופית' יתפרס לאורך כ – 41 ק"מ  ולאורכם יוקמו 20 תחנות , מסופי תחבורה וחניונים. יותר מ 30 קרונות ינועו על המסילה במהירות מרבית של עד 100 קמ"ש ובתדירות של כל 4 עד 10 דקות. כ- 100 אלף נוסעות ונוסעים יגיעו בכל יום לעבודה, ללימודים או לכל מטרה אחרת באמצעות הרכבת הקלה, וירחיבו את מעגל האפשרויות הנגישות לתושבי הצפון. מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך :" אני מברך וגאה על המשך קידום ביצוע עבודות ברכבת הקלה 'נופית' פרויקט הדגל של חוצה ישראל שיביא למהפכה תחבורתית, חברתית וכלכלית בצפון. פרויקט זה, יאפשר גישה ישירה, נוחה ומהירה למוקדי תעסוקה ופנאי עבור תושבי האזור"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.