עונה שוברת שיאים: 11 אלף נוסעים יעברו היום (חמישי) בטרמינל הקרוזים בנמל חיפה

עונת הקרוזים הגדולה אי פעם יוצאת לדרך

שלוש אוניות קרוזים עוגנות היום (ה) ברציפי נמל חיפה, הנמל הלאומי, ועל סיפונן 11 אלף נוסעים, כ- 5,200 מהם תיירים. מדובר בשיא מבקרים ליום בטרמינל הנמל מאז 2011.
בנמל עוגנות אוניות הפאר Norwegian Jade של חברת הקרוזים נורוויג'יאן ועליה כ-2,700 תיירים, שמגיעה השנה באופן קבוע לנמל חיפה כחלק ממסלול של 7 לילות במזרח הים התיכון שיוצא מפיראוס, וכולל יומיים בישראל. מרביתם של התיירים באוניה מצפון אמריקה. לפנות בוקר נכנסה לנמל גם הקראון איריס של חברת מנו ספנות שתפליג לפנות ערב להפלגת סופשבוע בלימסול (קפריסין) ותשוב לנמל חיפה ביום ראשון. והאוניה השלישית ברציפי נמל חיפה היום היא ה- MSC MUSICA שמגיעה לנמל חיפה מידי יום חמישי ועל סיפונה כ-2,500 תיירים מאמריקה ואירופה שבאים לביקור בישראל, וכן כ-1000 נוסעים (ישראלים וזרים) שמתחילים ומסיימים את ההפלגה בחיפה, כחלק משבוע הפלגה באיי יוון, פיראוס וקושאדסי בטורקיה.
גם רויאל קריביאן עם האוניה Rhapsody of the Seas החלה את העונה הארוכה שלה בנמל חיפה השבוע, והנמל הלאומי בחיפה נערך לכמות שיא של מבקרים העונה, כאשר הצפי הוא לכ-230 הפלגות קרוז עליהן יפליגו כ-600 אלף נוסעים ותיירים. סך הכל יגיעו לנמל חיפה השנה כ-30 חברות קרוז שונות, 10 מהן גם הכריזו על חיפה כנמל בית בו הן מתחילות ומסיימות את ההפלגה. נתוני 2023 מהווים גידול של למעלה מ-70% אחוז ביחס ל-2022, שהייתה אף היא שנת שיא.
ד"ר רון מלכא יו״ר דירקטוריון נמל חיפה: ”אנחנו צופים שנת שיא של נוסעים ותיירים בחיפה. נמל חיפה ובעלי הנמל, קבוצת אדני-גדות, גאים להוביל את צמיחת ענף התיירות הימית של מדינת ישראל. מאות אלפי התיירים שמגיעים לישראל לצד מאות אלפי הישראלים שנהנים מהפלגות מחיפה לרחבי הים התיכון, תורמים רבות להתפתחות העסקית של העיר חיפה ולכלכלת המדינה. אנו צופים עלייה במספר הנוסעים גם בשנים הבאות ומחויבים להמשיך ולפתח את תשתיות הנמל ולהעמיד את השירות הטוב ביותר עבור הנוסעים".
כחלק מפיתוח תשתיות התיירות בנמל, נחנך בשבוע שעבר חניון ייעודי המונה כ-600 מקומות חנייה, למפליגים מנמל חיפה. החניון יכלול איסוף כבודה והסעה ישירות לטרמינל הנוסעים, ויקל על ההגעה לטרמינל. פרטים על הסדרי החנייה ניתן למצוא באתר האינטרנט של נמל הלאומי חיפה.
עדכונים נוספים על פעילות הקרוזים ניתן לקבל בפודקאסט "קרוז-טוק":

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.