מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בכנס באוניברסיטת חיפה:

בחינת המוכנות של ישראל למשבר האקלים ימשיך להיות על סדר היום של משרד המבקר

"גל הטרור אינו מבחין בין אדם לאדם ומטיל חובה על כולנו לעסוק בכך ולראות איך אפשר להגן על חיי אדם ועל כל אזרחי מדינת ישראל. עסקנו בזה בביקורת המדינה ונעסוק בזה גם בהמשך", אמר מבקר המדינה מר מתניהו אנגלמן, בכנס שנערך בבית הספר למדעי המדינה, באוניברסיטת חיפה.

בכנס שציין 30 שנה לחקיקת חוק הביקורת הפנימית, התייחס מבקר המדינה למשבר האקלים ואמר כי "אבני היסוד של ביקורת המדינה הם התבססות על סיכונים. כמבקר חשוב מאוד שנבחן מהם הסיכונים הרלוונטיים לנו. נבחן ונראה מהם הסיכונים שאנחנו בביקורת המדינה נסתכל אליהם".

המבקר הדגיש את הצדדים החשובים לו כמבקר ואמר כי "הפן שלי מאוד חשוב כמבקר הוא הפן החברתי. חשוב מאוד שאנחנו כמבקרים נדע לעסוק בסוגיות של אוכלוסיות שלא תמיד קולן נשמע בחברה. כך לדוגמא פרסמנו דו"ח של מוגנות ילדים ברשת. נגענו הן בטיפול של משרד החינוך והן מבחינת אכיפת החוק, עד כמה המשטרה ערוכה לכך. אני רוצה לעודד את כל מי שעוסק בביקורת להסתכל על הנושא החברתי. צריך לגעת באוכלוסיות שלא תמיד קולן נשמע ואני רואה בכך חשיבות רבה בביקורת המדינה", אמר המבקר אנגלמן

המבקר התייחס  בדבריו לצורך להגן על חושפי שחיתויות. לדבריו, "כשאנחנו מקבלים תלונה של מבקר רשות מקומית שזקוק להגנה אנחנו רואים בכך חשיבות רבה ביותר כי זה חלק מהיכולות שלנו להעצים את מוסדות הביקורת בגופים השונים".

בכל הקשור לסייבר ולמערכות מידע אמר המבקר כי בשנים האחרונות הוקמו במשרד המבקר שני אגפים חדשים, האחד העוסק במערכות מידע והשני אגף סייבר. "אנחנו בין גופי הביקורת הראשונים שעושים מבדקי חדירה מטעמנו. היום יש לנו האקרים מטעמנו ופיתחנו מתודולוגיה, איך לבצע את הביקורות האלה. אנחנו משתמשים בכלי ביקורת של ניטור רשתות חברתיות, למשל בתקופת הקורונה רצינו לדעת האם ההסברה הייתה אפקטיבית כן או לא? האם ביטוח לאומי נתן שירות טוב או איפה נתן לא נתן שירות טוב? עשינו שימוש בכלי של ניטור רשתות חברתיות", אמר המבקר אנגלמן.

לסיכום דבריו אמר המבקר אנגלמן כי הוא מודע לכך שצריך להנגיש את תוצרי הביקורת לאוכלוסיות הרלוונטיות וציין כי בנוסף לתקצירי דוחות, החלו במשרד המבקר להפיק סרטוני וידאו קצרים, שמטרתם להנגיש עוד יותר את הדוחות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.