הועדה לשמירת על הסביבה החופית אישרה את התכנית להכפלת מסילת החוף והקמת תחנת רכבת חדשה בחוף הכרמל

ראש העיר עינת קליש רותם, ברכה על הירתמות גורמי הממשלה לטיפול בחיץ המסילה, לצד ראיית חשיבות חיזוק הקשר התחבורתי בין המטרופולינים ואמרה: "לאחר מאבק ממושך של גורמים מהצפון שביקשו לעקוף את חיפה, מוסדות התכנון הארציים קיבלו שוב את ההחלטה התומכת בעמדת עיריית חיפה וקובעת, כי מסילות הרכבות צריכות לעבור בתוך תחום העיר חיפה על מנת לתת שירות תחבורתי לאוכלוסיית העיר, ולחבר אותה לכל המטרופולין

רה"ע הודתה למהנדס העיר ואנשי צוותו והוסיפה: "הועדה השתכנעה שהפרויקט יאפשר את שדרוג סביבת התחנה והפתרון של מיקום תחנות בתחום חיפה הוא פתרון מיטבי וזאת בניגוד לעמדת המתנגדים שביקשו כי הרכבת תעקוף את חיפה"
"
בהחלטה שהתקבלה לאחרונה [23.11.22] אישרה הולחו"ף, את התכנית להכפלת מסילת החוף עד לתחנת חוף כרמל החדשה. התחנה החדשה תהיה ברובה תת קרקעית ותהווה את השלב הראשון בפרויקט מנהור הרכבת, אשר יסיר לראשונה מזה מאה שנה את חייץ המסילה, החוסם את הערי חיפה מחופיה.

במסגרת הקמת התחנה חדשה ייבנה חניון תת קרקעי ענק, שיאפשר לתכנן מחדש את סביבת התחנה ולשפר את הסביבה החופית שצמודה אליה. במסגרת זו ישופרו החיבורים של הולכי הרגל מכיוון מרכז התחבורה לחוף הים ולאזור התעסוקה מת"ם.

מדובר בשלב הראשון של מנהור הרכבות בחיפה עד מרכז העיר – קריית הממשלה – שנמצא גם הוא בתכנון. עם השלמת הפרויקט הנוסעים מחוף הכרמל לאזור המרכז ייהנו מנסיעה ברכבות מהירות של 250 קמ"ש שיאפשרו הגעה בפחות מחצי שעה בין חיפה ותל אביב.

בהחלטתה קובעת הועדה בין היתר: "..ההרחבה המוצעת לתחנה חוף הכרמל בעלת נוכחות והשפעה מצומצמת על תחום הסביבה החופית, כוללת מעברים מהתחום העירוני אל החוף ואף אינה פוגעת במעבר החופשי הציבורי לאורכו של החוף ובשימושים הקיימים בו. יתר על כן, הוועדה סבורה, כי חלופת תחנת חוף הכרמל משפרת את הנגישות בתחבורה הציבורית אל החוף היות והתחנה קרובה אל חוף הים ומוסיפה חיבורים בין העיר והחוף הקיים…"

אישור הוולחו"ף מאפשר את אישורה הסופי של התכנית בוועדה לתשתיות לאומיות בלוח זמנים קצר.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.