אושר להפקדה פרויקט פינוי בינוי גדול בשכונת נווה שאנן בחיפה

הועדה המקומית חיפה המליצה השבוע לועדה המחוזית חיפה להפקיד את תוכנית מתחם ההתחדשות עירונית של קבוצת שובל הנדסה ברחוב פינסקר בחיפה. בכך יהפוך פרויקט ההתחדשות העירונית לראשון שייצא אל הפועל בשכונת נווה שאנן.
הועדה אישרה את כמות המכפיל הנדרש לאחר שנבדק ע״י שמאי העיריה יחד עם שמאי היזם דותן דרעי.

לפני שנתיים הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הודיעה לחברת שובל מתחמי מגורים כי החליטה להמליץ לשר השיכון להכריז על מתחם פינסקר 41-47 בחיפה כעל מתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי. אלא שבשנה שעברה משרד הפנים  הפקיעה מהועדה המקומית את הסמכות לדון בתכניות מסוג זה, מה שגרר עיכוב באישור התכנית.

שטח המתחם המדובר הוא כ 5 דונמים וכיום קיימות בו 32 יחידות דיור בנויות. במסגרת התכניות שהוגשו לועדה המקומית לתכנון ובניה, שובל מתחמי מגורים מקדמת תכנון בנייתן של כ 135 יחידות דיור יחידות דיור בשלושה בניינים.
שטחה עיקרי ממוצע לבניה יעמוד על 105 מ"ר ליחידת דיור ומכפילי החניה 1.3.
שכונת נווה שאנן היא בין אחת השכונות המישוריות הבודדות בעיר אשר מרבית הבניינים בה נבנו בשנות ה 60 של המאה ה 20 כאשר מיקומה במרחק של מספר דקות הליכה לטכניון מושך אליה סטודנטים רבים ששוכרים בה דירות.
התוכנית אשר תוכננה ע"י אדריכל תמיר לזר עברה שינויים והתאמות בהתאם לבקשת הועדה להתחדשות עירונית של עירית חיפה וקיבלה את ברכת הדרך ע"י כל הגורמים הרלוונטיים של העיריה. על פי התכנית של חברת שובל ייהרסו 4 הבניינים הקיימים ותחתם תבנה חברת שובל בניינים חדשים ומודרניים, המשלבים מגורים, מסחר ושירותים בשטח של כ 1050 מ"ר. בנוסף ישולבו גן ילדים ציבורי על פי דרישת הועדה.

הפרויקט יביא בשורה חדשה לנווה שאנן ולעלית ערך נכסים בשכונה
לדברי סמנכ"ל פיתוח עסקי של קבוצת שובל, ישי רוט, אנו שמחים כי הוועדה המקומית קיבלה את עמדת צוות מהנדס העיר וצוות התחדשות עירונית של העיריה והמליצה לוועדה המחוזית לקדם את הפרויקט ולאחר התיקונים שנדרשנו.  הפרויקט מקודם ביוזמתנו לאחר שפנינו למדינה בבקשה שתכריז על המתחם כמיועד לפינוי בינוי. ההכרזה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקנה הטבות במס שבח, במס רכישה ובמע"מ על שירותי הבנייה עבור הדיירים ואילו היזמים מממנים את הכנת התכנית המפורטת ומקדמים את אישורה בוועדות התכנון. הפרויקט שלנו מתקדם במרץ ונמצא בשלבים מתקדמים ביותר והוא הראשון שייצא אל הפועל בשכונת נווה שאנן.
לדברי רוט, "הפרויקט ישנה לחלוטין את אופי המגורים של השכונה ואיכות החיים של הדיירים – ויעניק שטחים פתוחים רבים לטובת בנייה ציבורית, כמו גם מסחר ועירוב שימושים". לדבריו, "עירוב השימושים ייתן מענה לאוכלוסיית האיזור לשירותים חיוניים ויהפוך את הרחוב ליותר פעיל ויחיה אותו. הפרויקט הוא דוגמה לאיך עושים התחדשות עירונית איכותית. נעשתה כאן עבודה יסודית ומעמיקה, תוך שיתוף פעולה של נציגי הועדה והעיריה מה שהופך את הפרויקט לאחת התוכניות המיוחדות להתחדשות עירונית בחיפה".


Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.