סקר מאגר מוחות בהזמנת עמותת "דור- מוריה" מגלה:

סקר מאגר מוחות בהזמנת עמותת "דור- מוריה"
סקר מאגר מוחות בהזמנת עמותת "דור- מוריה"

כשני שליש הישראלים סבורים שניתן להשמיד את החמאס

מבין מצביעי שמאל רק שליש סבורים שהדבר אפשרי

דיון  מיוחד על מימצאי הסקר התקיים במסגרת  "פורמט חיפאי – למען שלום פיוס  והידברות"

רוב הציבור בישראל 62% סבורים שאפשר להשמיד לגמרי את תנועת החמאס, כאשר שליש מהמשיבים לסקר, שהגדירו עצמם כאנשי שמאל, הסכימו שהדבר אפשרי. כך עולה מסקר מקיף שערך מאגר מוחות – בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ, לבקשת עמותת "דור – מוריה".

במסגרת "פורמט חיפאי למען שלום והידברות" של עמותת "דור מוריה" התקיים מושב מיוחד שדן בממצאי הסקר ובמהלכו דיברו בין השאר איגור קמיניק יו"ר העמותה וד"ר הרב משה פינקל, יועץ העמותה על המשמעויות של ממצאי הסקר.

בסקר שכלל מדגם של 1,004 תושבים מגיל 18 ומעלה מכלל האוכלוסייה בארץ ,ביקשו אנשי העמותה להבין את יחסם של הישראלים למלחמה והשפעתה העתידית באזור.  על השאלה "האם הורדת החמאס מהשלטון ושיקום עזה ישפיע על יחסם של רוב תושבי עזה כלפי מדינת ישראל" ענו 43% כי הדבר ישפיע לטובה. לעומת זאת בבדיקת הקשר בין הפלסטיניים בגדה המערבית לתושבי עזה  מבחינה פוליטית, תרבותית וחברתית עולה כי 75% מהנשאלים סבורים שיש הזדהות כזאת.

מה יקרה מבחינה אזורית לאחר חיסול החמאס? 42% סבורים כי הדבר ישפיע לטובה על יחסן של מדינות ערב כלפי מדינת ישראל. יחד עם זאת 37% סבורים שהשמדת החמאס תחמיר את יחסה של רוסיה כלפי ישראל. לגבי  יחסן של מדינות המערב לישראל אחרי השמדת החמאס סבורים 45% שהיחס ישתפר לעומת 21% שסבורים שלא תהיה כל השפעה.

על השאלה "מי לדעתך צריך לספק בטחונות וערובות לשיקום רצועת עזה לאחר חיסול החמאס?" השיבו 26% שהדבר צריך להיעשות על ידי ארצות ערב והמפרץ, 25% ע"י ארה"ב והאיחוד האירופי, 24% באמצעות האו"ם.

בסקר נבחנו גם מהן החלופות המועדפות ביחס לסכסוך הישראלי ופלסטיני ועוד.

על העמותה

"דור- מוריה" הינה עמותה שהוקמה למען אחדות העם וקידום חברתי. במסגרת העמותה הוקם "פורמט חיפאי". בין מטרות העמותה הכנת תוכניות של מומחים, עריכת סקרים, והכנת ניירות עמדה בנושאים אקטואליים. פעילות להעמקת האחדות בעם ישראל. תמיכה בכוחות הבטחון וההצלה. קידום פעילות חברתית, כלכלית ותרבותית בכל המגזרים, כולל שילוב עולים ברחבי הארץ. חתירה לקיומם של ערכים בהתאם למגילת העצמאות ושמירה על מעמדה העצמאי של ישראל. תחומי הפעילות של העמותה יתמקדו בנושאי חברה, עליה, ציונות, הנחלת ערכים ואחדות העם.

אנשי קשר:

איגור קמיניק, יו"ר העמותה, נייד:  052-5167977  (מתראיין באנגלית ורוסית)

ד"ר הרב משה פינקל, יועץ אסטרטגי לעמותה, מומחה ליחסים ולמשפט בינלאומי

נייד  054-6732262  (מתראיין בעברית, אנגלית ורוסית)

יועץ תקשורת ודוברות- יובל פלג נייד 054-4576525

מצורף : דו"ח הסקר  במלואו. – חובה לציין שהוזמן ע"י עמותת "דור מוריה" ולציין את מטרות העמותה.

 צילומים  מכינוס "פורמט חיפאי"



Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.