נלחמים בנשירה מבתי הספר

קרדיט: עיריית חיפה

כ- 250 בני נוער ישתתפו בפעילות קיץ ייחודית במטרה למנוע נשירתם ממערכת החינוך העל-יסודית

תכנית ייחודית אותה מוביל האגף להעצמה חינוכית במינהל החינוך עיריית חיפה, תקיים מערך פעילויות בחופשת הקיץ, כדי לשמור על רצף חינוכי של תלמידים הנמצאים בסכנת נשירה ממוסדות החינוך. במסגרת התכנית, נפגשים התלמידים עם בוגרים משמעותיים שהם אנשי טיפול, ומשתלבים בפעילות חוויתית הכוללת אתגרי ספורט, גיימינג, יוגה ועוד.

התכנית הוקמה בעיריית חיפה לפני כ-20 שנים במטרה לאתר תלמידים בסכנת נשירה מבתי הספר התיכוניים, ולהעניק להם מענה בתחומים רגשיים, לימודיים וחברתיים. כיום משתתפים בתכנית 250 תלמידי תיכון מ- 11 בתי ספר בעיר.
איתור התלמידים הזקוקים לתכנית מתבצע באמצעות צוות רב- מקצועי הכולל את בית הספר, שירותי הרווחה וגורמים נוספים בקהילה.
תפקיד הצוות המקצועי הוא לזהות את גרעין העוצמה אצל כל נער ונערה, להתחבר אל הכוחות המצויים בו ולבנות לו מסלול של הצלחה. רכזי התכנית הינם אנשי טיפול, עובדים סוציאליים בהכשרתם, הרואים את הנערים בכל סביבות חייהם, תוך רגישות למצוקותיהם. העבודה שנעשית עם בני הנוער היא עבודה טיפולית-פרטנית לצד עבודה מערכתית, בגישור בין המערכות השונות וביצירת רשת תמיכה בקהילה.

ממינהל החינוך נמסר: ״מאז הקמתה, זוכה התכנית להצלחה רבה. שיעורי הנשירה מבתי ספר בעיר חיפה הם מהנמוכים במדינת ישראל, וזאת בזכות המיומנות של אנשי החינוך והטיפול ליצור תכניות מיוחדות עבור תלמידים בעלי מאפיינים שונים. בבסיס התכנית עומדת ההבנה כי נדרש פתרון מערכתי על מנת לסייע לתלמידים הנמצאים בסכנה של נשירה גלויה או סמויה ממערכת החינוך, וכאשר ישנה מחויבות משותפת של התלמיד ומשפחתו, לצד בית הספר, מערכות החינוך והטיפול- סיכויי ההצלחה של שימור התלמיד במסגרת הלימודית גדלים באופן משמעותי״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.