נבחרת הרובוטיקה של עירוני ה' זכתה בשני פרסים יוקרתיים בתחרות ה- FTC*

נבחרת עירוני ה עם מייסד first האלוף במיל' אביהו בן נון
קרדיט צילום - זיו ברק

*בתחרות הארצית לרובוטיקה שהתקיימה השבוע באשדוד, זכתה נבחרת התלמידים של עירוני ה' ב"פרס הבקרה" עבור בניית פתרונות אלגוריתמיים מתוחכמים לרובוט ובפרס "הברית המנצחת"*

בתחרות הארצית- FTC (FIRST Tech challenge) מבית FIRST הבינלאומית, השתתפו 48 נבחרות מרחבי הארץ, מתוכם שני בתי ספר חיפאיים בלבד- עירוני ה' והריאלי העברי. תיכון עירוני ה' משתתף בתחרות הארצית זו השנה הרביעית.

לקראת התחרות, מקבלת כל קבוצה בעולם המשתתפת בתחרות, את האתגר השנתי. המשימה השנה הייתה לאסוף קונוסים הפזורים במגרש ולהשחיל אותם על עמודים בגבהים שונים, באמצעות רובוטים המתוכנתים על ידי הנבחרות. ב-30 השניות הראשונות הפעילות מתקיימת באופן אוטונומי, המבוססת על מגוון חיישנים, כיול ותכנות מראש, ללא התערבות אנושית. בשתי הדקות האחרונות משתתף צוות המגרש בהפעלת מנגנוני הרובוט.

ההיערכות לתחרות היא מורכבת ואינטנסיבית. צוות המכניקה אחראי על תכנון בסביבת תלת-ממד של שילדת הרובוט ומנגנוניו ועל ייצורם, הרכבתם ותחזוקתם המורכבת. צוות התוכנה אחראי על תוכנת השליטה הידנית והאוטונומית, וצוות השיווק והקהילה מתעד את פעילויות הצוותים. בנוסף, נעזרה נבחרת הרובוטיקה של עירוני ה' במנטורים מנבחרת הריאלי, ובמעבדת הרובוטיקה של הפקולטה למדעי המחשב בטכניון, בהנהלת דודי דברת.

צוותי השיפוט התרשמו מאוד מהיכולות שהפגינה הקבוצה של עירוני ה', ובתום יום התחרויות הוכרז כי הם זכו ב"פרס הבקרה" עבור בניית פתרונות אלגוריתמיים מתוחכמים לרובוט קטן וזריז ובפרס "הברית המנצחת".

נבחרת הרובוטיקה של עירוני ה' הוקמה לפני ארבע שנים על ידי יוסי ברקאי, מורה לפיזיקה וריקודי עם בעירוני ה', ולצידו המנטורים אריאל בוקריס, בוגר בית הספר, ואסף שולמן, מורה לרובוטיקה. בנבחרת חברים השנה 17 תלמידות ותלמידים, מכיתות ח' עד י"א. את הקבוצה מנהלת הקפטנית שון משגב, תלמידת כיתה י' בבית הספר.

הפרסים בהם זכתה הנבחרת השנה מצטרפים לשורה ארוכה של הישגים בהם זכו בשנים האחרונות, על חדשנות, תרומה לקהילה, השראה, הצטיינות אישית ועוד.

*חגית לוי, מנהלת עירוני ה': "אנו גאים מאד בנבחרת הרובוטיקה שלנו, גאים ברוח היזמות והעצמאות של התלמידים, בהתלהבותם הרבה וגם בפעילות החינוכית שלהם בהוראת תכנות לתלמידים צעירים בבית הספר ובבתי ספר יסודיים בעיר. זוהי מצוינות במיטבה"*.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.