יחידת 8200 תכשיר את תלמידי חטיבות הביניים בנוף הגליל

יחידת 8200 תכשיר את תלמידי חטיבות הביניים בנוף הגליל

נוף הגליל משתתפת בפיילוט ראשון מסוגו שיוצא לדרך בחמש ערים בלבד ברחבי הארץ  בשיתוף יחידת 8200, המרכז לחינוך סייבר במשרד הביטחון, קרן רש"י והרשות המקומית

מתוך רצון לצמצם פערים חברתיים, ולהעניק ליותר בני נוער בעלי רקע מגוון את אפשרות הבחירה במסלול העוסק בהייטק ובכך להגדיל את טווח ההזדמנויות שלהם בשירות הצבאי ובכלל, חברו עיריית נוף הגליל, צה״ל ובו יחידה 8200 עם חיל החינוך, קרן רש״י, המרכז הלאומי לחינוך סייבר, משרד החינוך, בתי הספר וגורמים בתעשיית ההייטק, למהלך משותף שמטרתו לגשר על הפערים ולהנגיש את לימודי הסייבר אל תוך בתי הספר החל מחטיבת הביניים.

התוכנית הנקראת "גשרים" יוצאת לדרך בימים אלה בחמש רשויות בלבד ברחב הארץ, בתוכן נוף הגליל. המהלך העיקרי בתוכנית הוא פתיחת פרויקט לחשיפה, התנסות לימוד מבואות למקצועות טכנולוגיים שלא דורשת מיון בתוך בתי הספר (לתלמידי חטיבת הביניים). מדריכות התוכנית הינן מש״קיות הוראה והדרכה של חיל החינוך שנבחרו במיוחד לפרויקט ועברו הכשרה ייעודית לנושא המובילות את התוכנית בשטח יחד עם מורות ומורי בתי הספר וכלל הצוות החינוכי. התוכנית מעניקה מבואות ידע לתחומי ההייטק לצד מיומנויות חשובות שהמשתתפים יוכלו להשתמש בהם בכל תחום בו יבחרו, טכנולוגי או לא. במקביל, בכיתות ישולבו פתרונות מעטפת נוספים לחיזוק הקשר של ילדי הפריפריה לצה״ל וליחידה 8200.

במסגרת זו, ייערכו ביקורים בבסיסים של 8200 ויחידות נוספות, פגישות של משרתי 8200 עם תלמידים מהפריפריה, שיעורי אחה״צ ללימודי טכנולוגיה ומדעים מדויקים שייערכו על ידי משרתי היחידה – קצינים וחיילים יחדיו – לצורך עזרה בלימודים לתלמידים המתקשים. התוכנית פותחה על ידי המרכז לחינוך סייבר, שגם מלווה את המהלך הפדגוגי ברשויות. כ-500 תלמידים מנוף הגליל צפויים לקחת חלק בתוכנית אשר צפויה להתרחב בהמשך לרשויות נוספות. "התוכנית מספקת את כל מה שהתלמידים צריכים להצלחה במקצועות הטכנולוגיים – יחס אישי, חונכים, מורים מהשורה הראשונה ומעטפת תומכת", הסבירה מנהלת אגף החינוך, מינה קליין, וציינה כי כחלק מהתוכנית, מחוזק הקשר בין הרשות המקומית והתלמידים ל-8200, והיחידה נוכחת ונגישה יותר עבורם ממה שאי פעם הייתה. "מטרת התוכנית היא לתרום לעתידם של ילדי העיר, להגדיל את שילובם במקצועות הטכנולוגיים ולהגביר את שוויון ההזדמנויות", ציינה קליין, והדגישה כי  התוכנית מביאה לידי ביטוי רובד נוסף על שניתן בבתי הספר, ואינה באה להחליף מורים או את מערכת החינוך".

התוכנית איננה דורשת תשלום מצד התלמידים, כבשלב הראשון גובשו 25 קבוצות לימוד והעירייה נושאת בעלויות המתבקשות מתוך אמונה שלמה ביכולתם של ילדי העיר להגשים את כל החלומות ולהצליח בגדול. ראש העיר, רונן פלוט, ציין כי תחום המחשבים והתוכנות הופך יותר ויותר משמעותי בעולם כולו ובישראל בפרט. לדבריו, "ההצלחה במקצועות הריאליים מהווה קרקע משמעותית למוביליות-חברתית עבור בני הנוער ומשפיעה על יכולתם להשתלב בעבודות בעלות גוון טכנולוגי ובתעשיית ההייטק".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.