תנועת אומ"ץ תומכת בהצעת חוק שמספקת הגנה לעובדים בשעת חירום – ומציעה שיפורים

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד
יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

הצעת חוק חדשה תמנע פיטורי עובדים בישובים הנמצאים באזורי העימות עד ינואר 2024 פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר אומ"ץ: "החוק מבורך, היה צורך לחוקק אותו כבר לפני חודש" בתנועה קוראים לכנסת ולממשלה למצוא פתרון גם לנותני שירותים ועצמאים שעסקיהם נפגעו לאחר שנאלצו להתפנות מבתיהם

הצעת חוק שנועדה להגן על זכויות עובדים במהלך מלחמת "חרבות ברזל" מגיעה לדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, לקראת קריאה שנייה ושלישית. נציגי אומ"ץ בכנסת – עו"ד מוטי שנאבל ומר שלמה קלדרון, יו"ר לשכת המבקרים הפנימיים בישראל לשעבר – הביעו תמיכה עקרונית בהצעה, והציעו לשדרג אותה.

מהות החוק – שמוצע במתכונת של הוראת שעה עד ל-7.1.2024 – היא מניעת פיטורין של עובדים שנאלצו להתפנות ממקום מגוריהם. לשם כך נקבעה רשימה של 107 ישובים אשר עליהם תחול ההוראה. כמו כן היא אמורה לספק הגנה לעובדים שהם קרובי משפחה של נעדרים, חטופים ושבויים. הצעת החוק גם מסמיכה את שר העבודה להאריך את תוקפה של הוראת השעה, אם יהיה בכך צורך, לפרקי זמן נוספים של 3 חודשים בכל פעם ועד לשנה בסך הכל.

מועד תחילתו של החוק הוא ה-7.10.2023, אולם נציגי אומ"ץ בכנסת ציינו כי חסרה בו התייחסות ברורה למי שכבר פוטרו מעבודתם מאז תחילת המלחמה. יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד וע"ד יצחק מינא יו"ר הוועדה המייעצת באומץ, המליצו לכנסת ולממשלה למצוא פתרון גם למצוקתו של ציבור משמעותי נוסף: "יש לתת את הדעת גם לגבי נותני שירותים ובעלי עסקים עצמאים אשר נאלצו להתפנות ממקום מגוריהם". פליצ'ה פלד הוסיף "כי היה צורך לחוקק את החוק מיד לאחר תחילת פעולות האיבה ב-7.10.23".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.