תוגבר האכיפה בפסח על עברייני רעש, זיהום ותעבורה

 

רשות הכינרת ומועצה אזורית הגליל העליון, יתגברו בפסח, את האכיפה על עברות השלכת אשפה, רעש ועבירות תעבורה המסכנות את הציבור, אוצרות הטבע והמים. הפקחים אומרים, כי לנחלי הגליל העליון צפויים להגיע מאות אלפי מבקרים לאורך חופשת חול המועד פסח וכי המטיילים והנופשים הרבים השוהים לצד הנחל, מייצרים לעיתים מפגעי אשפה ורעש בניגוד לחוק.

 

לאורך השנה מתקיימים פרויקטים רבים לשמירה על הטבע, נחלי המים והסביבה, כחלק ממאמץ המשותף בו שותפים גופים רבים- רשות הטבע והגנים בתחום שמורות הטבע, רשות ניקוז ונחלים כינרת בשיקום אקולוגי של הנחלים, הסדרת שבילים ומוקדי טיילות ופעילות חינוכית קהילתית במסגרת "שומרי הנחל" בשיתוף המשרד להגנת הסביבה וגופים נוספים. על ניקיון הנחלים וטיפול במפגעי הרעש אמונה מועצה אזורית הגליל העליון הנוקטת אמצעים רבים כמו הצבת פחי אשפה ופינוים, אכיפה סדירה ופעולות הסברה למטיילים ולקהילה המקומית וזאת בשיתוף רשות ניקוז ונחלים כינרת.

 

בעת האחרונה מגבירה מועצה אזורית הגליל העליון את מאמצי האכיפה והענישה בתחומה ומגישה כתבי אישום נגד אלו הפוגעים בנחלים ובסביבתם. לאחרונה הוגשו מספר כתבי אישום כנגד עבריינים סביבתיים בנחל. אף התקבלה בבית המשפט פסיקה עדכנית, המחמירה ומעלה את רף הענישה לעבריינים בתיקים שהוגשו. להלן דוגמאות לעבירות שבוצעו בסביבות הנחלים וגובה הקנס שניתן:

הקמת רעש, הפרעה למפקח בעבודה – 3,500 שקלים

הקמת רעש והשלכת אשפה –  3,500 שקלים

קיום מסיבה לא מאושרת והשלכת אשפה – 5,500 שקלים

נסיעה ברייזר בתוך הנחל – 8,000 שקלים

 

הרשויות מברכות את בתי המשפט על ההחמרה בעבריינות סביבה, רעש ותעבורה ליד הנחלים ולסלחנות הולכת ופוחתת של גופי האכיפה השונים.

 

במועצה אזורית הגליל העליון וברשות ניקוז ונחלים כינרת מזכירים לציבור הנופשים והמטיילים, כי מטרת האכיפה המוגברת ומתן הקנסות הגבוהים להבטיח את המשך קיומם של הנחלים בצורה טבעית, בריאה ומיטבית כדי שכולם יוכלו להמשיך וליהנות מנחלי הגליל העליון גם בעתיד.

 

 

 

לפרטים נוספים – תקשורות יעל שביט – 04-6930530

 

 

 

 

בלי וירוסים. www.avast.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.