שר החקלאות אישר תקציב מיוחד למלגות לסטודנטים – תנועת אומ"ץ מבקשת לבחון האם מדובר לכאורה בשוחד בחירות

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד
יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

השר עודד פורר ממפלגת "ישראל ביתנו" אישר לחלק מלגות לסטודנטים בנגב ובגליל ובמקצועות החקלאות ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "דאגתו של השר התעוררה משום מה בעיצומם של ימי הבחירות" ∙ התנועה פנתה ליועצת המשפטית לממשלה על-מנת שתבחן את חוקיות המהלך.

פיתוח הפריפריה וחיזוק החקלאות בישראל הם כמובן מטרות ראויות וחשובות. בממשלה הנוכחית מופקד על שני התחומים אותו שר, עודד פורר, שהתגאה לאחרונה בהקצאת 10 מיליון ₪ לטובת מלגות לסטודנטים. בתנועת אומ"ץ הביעו תמיהה לנוכח עיתוי המהלך. יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד, אמר כי  "דאגתו של השר לסטודנטים, שהתעוררה משום מה בזמן מערכת בחירות, ולא לפני כשנה בעת שהחל לכהן כשר, מעוררת הרבה יותר מאשר חשש שאין מדובר כאן בדאגה תמימה לסטודנטים".

לפיכך פנה פליצ'ה פלד בשם התנועה אל היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, על-מנת שתבחן את חוקיות הקצאת התקציב המיוחד במהלך תקופת בחירות. "כלום כל שר רשאי ומוסמך בעיצומם של ימי הבחירות לקחת מתקציב משרדו, אשר אושר על-ידי הכנסת, סכומי כסף גדולים ולהעבירם למטרות חריגות?" תהה פלד.

לדבריו של פלד, אם השר פורר אכן מעוניין לסייע לסטודנטים הלומדים במוסדות אקדמאים בגליל ובנגב, ולסטודנטים הלומדים את מקצועות החקלאות, מן הראוי שיעביר את הסכום האמור למועצה להשכלה גבוהה או למשרד החינוך שזהו עיסוקם, והם אלה שיקבעו קריטריונים אובייקטיביים. בתנועת אומ"ץ מקווים כי היועצת המשפטית לממשלה תעמוד על המשמר ותמנע ניצול כספי ציבור למטרות מפלגתיות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.