רכבת ישראל מסכמת את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019

למרות העיצומים ובזכות תוכנית ההתייעלות: ברבעון הראשון מדווחת רכבת ישראל על רווח נקי של 9.5 מיליון ₪ לעומת הפסד של 11 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד
פוזיציה!
פוזיציה!

סך הכנסות החברה הסתכמו לכ-613.5 מיליון שקלים בהשוואה לכ-611 מיליון שקלים אשתקד.

רכבת ישראל סיימה את 3 החודשים הראשונים של  2019 ברווח תפעולי של כ-3.5 מיליון שקלים. זאת מול הפסד תפעולי של 2.7 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, והפסד תפעולי של 42 מיליון ₪ ברבעון האחרון של שנת 2018.

בהמשך, מדווחת החברה על רווח נקי של כ-  9.5 מיליון ₪, זאת בהשוואה להפסד של כ- 11 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד.

המעבר מהפסד לרווח ברבעון המדווח, נרשם למרות השביתות והעיצומים שפגעו באופן חמור בשירות לנוסע ובהכנסות החברה, והוא מיוחס לתוכנית ההתייעלות אשר מבוצעת בחודשים האחרונים בחברה. במסגרת תוכנית זו מבוצע קיצוץ בסעיפי הוצאות החברה, ותוצאותיו באות לידי ביטוי בדו"ח הכספי.

כך למשל, קוצצו הוצאות לוגיסטיקה וחשמל; שיווק; אירוח וכיבוד; ארנונה; דואר ותקשורת  ועוד.

לצד זאת, החברה מיישמת תוכנית התייעלות לצמצום בהוצאות שכר, הכוללת איחוד תקנים, גם בתפקידי הנהלה בכירים, ובוחנת בשלב זה התייעלות בהיבטי כוח אדם אשר תכלול קידום תוכנית פרישה לעובדים הקרובים לגיל פנסיה.

בנוסף, הודיעה לאחרונה החברה על תיקון להסכם הסובסידיה הנוגע להובלת מטען.

·      הסעת נוסעים:

ü      ממוצע הנסיעות היומי עמד על 253 אלף נסיעות, גידול של 1.6 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (249 אלף). ממוצע הנסיעות היומי בימי העומס (ראשון וחמישי), עמד ברבעון הראשון על 270 אלף נסיעות, לעומת 260 אלף נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד. נתון המהווה גידול של 3.8 אחוזים.

ü      ברבעון הראשון לשנת 2019 בוצעו 17.3 מיליון נסיעות, גידול של 2.9 אחוזים בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד (16.8).

ü      ההכנסות מהסעת נוסעים לשלושת החודשים הראשונים של 2019 הסתכמו בסך של כ- 180 מיליון שקלים, לעומת הכנסות בסך של כ-187 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

·      דיוק רכבות נוסעים 

ü        ממוצע דיוק הרכבות ברבעון הראשון לשנת 2019 עמד על כ- 90.1 אחוזים, לעומת 91.6 אחוזים ברבעון המקביל אשתקד.

ü        נתון הדיוק ברבעון המדווח הושפע משמעותית מעיצומי ועד העובדים, אשר הורגשו ביתר שאת בחציון האחרון של חודש פבר', ובמהלך כל חודש מרץ.

ü        לצד זאת, נתון הדיוק מושפע משמעותית מהמחסור במסילות ובקרונות, בדגש על מסילות החוף החסרות והמחסור במסילה רביעית באיילון. הקיטון בנתון הדיוק מושפע משמעותית מהחרפת העומסים בתחנות וברכבות, בעיקר בשל עמידה ארוכה של הרכבות בתחנות, והתארכות זמני העלייה והירידה מהרכבות הצפופות. זאת לצד גידול עצום בכמות זוגות האופניים המועלים לרכבת, מה שמוביל להתארכות נוספת בזמני הירידה והעלייה לרכבות.

·      מגזר המטענים

ü        בשלושת החודשים הראשונים של 2019 הובילה רכבת ישראל כ-2 מיליון טון, לעומת כמות של  2.2 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד.

ü        הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו על כ- 42 מיליון שקלים לעומת 46 ברבעון המקביל אשתקד.

ü        הפסדי מגזר המטענים ברבעון הראשון עמדו על 23 מיליון לעומת 16 מיליון,  ברבעון המקביל אשתקד.

ü        הקיטון במטען המובל ובהכנסות מגזר המטענים נגרם בעיקרו בשל עיצומי ועד העובדים, אשר השביתו את חטיבת המטענים באופן חלקי לאורך כמעט כל הרבעון המדווח, לרבות השבתה מלאה של חטיבת המטענים למשך כשבועיים.

מצורף: לינק לדיווח במערכת המאיה

https://maya.tase.co.il/reports/details/1231606
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.