קיללה את בעלה פעמים רבות, תפסיד מיליון שקל?

צלילת של זוג רב

האישה: "הוא הוציא אותי מדעתי…" אמרה בבית הדין והוסיפה: "אפס זו לא קללה. זה תיאור מצב עובדתי של בעלי ברב שעות היממה"

לפני שש שנים הם נישאו אחרי זוגיות של שלוש שנים והכרות מאז ימי השירות הצבאי. כל אחד התפתח בדרכו, ועוד בטרם חגגו 30, הבעל רכש השכלה אקדמית והפך למורה. האישה למדה ראיית חשבון ועוסקת כשכירה במקצוע.

אירוע החתונה של בני הזוג היה לאירוע מדובר בין בני המשפחה, כשהבעל נקב בסכום של מיליון שקלים בכתובה. "כבר אחרי שלוש שנות נישואין", העיד הבעל בפני עורכי דינו שרין וגדלי סולן, "הבנתי שמשהו לא טוב קורה ביחסים שלנו. גם הילד שהצטרף למשפחה לא שינה את המצב. הוויכוחים, המריבות, הטענות ההדדיות, הכל הלך וגבר".

מאחר ובני הזוג לא צברו רכוש רב ובסך הכל רכשו דירה עם משכנתא גדולה יחסית, הבעל ידע כי הכתובה היא הבעיה העיקרית שלו. "אני לא חושב שהיא ראויה כתובה. היא לא עשתה כלום למען הבית, אבל יותר מזה היא כל הזמן הטיחה לעברי עלבונות וקללות גם בנוכחות אנשים. לקרוא לי אפס… ליד הורי. לכנות אותי בתארי גנאי כמו "זבל" "כלומניק", זה לא משהו שמגיע עליו פרס ותשלום כתובה".

עו"ד סולן טענה בין היתר כי אישה אינה זכאית לכתובה אם היא מקללת ומשפילה את בעלה. ההלכה קובעת כי אם האישה בגדה, קיללה או הכתה את בעלה. "אחד מכל אלה מספיק כדי לפטור את הבעל מתשלום כתובה".

האישה שמבקשת להתגרש ולא רוצה לחיות עוד באותו בית עם בעלה טוענת כי לא קיללה. "הוא הוציא אותי מדעתי…" אמרה "אפס זו לא קללה. זה תיאור מצב עובדתי של בעלי ברב שעות היממה". האישה תצטרך להתמודד בבית הדין הרבני, עם תיעוד המריבות והדברים שהטיחה בבעלה. "עצם העובדה שאני מוקלטת, או מצולמת מלמדת כי הוא גרם לי לצאת מדעתי כל פעם מחדש".

בני הזוג נשלחו לישוב סיכסוך בטרם יפתח הליך משפטי בבית המשפט למשפחה ובבית הדין הרבני. עו"ד סולן: "יש כאן איבה לא פשוטה בין בני הזוג ורמת שיח מאד בעייתית".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.