עיריית חיפה תקדם מגוון פתרונות להתמודדות עם חזירי בר

בין היתר תוקם יחידת מתנדבים שתסייע לתושבים במפגש עם החזירים. כמו כן יקובעו פחים, יערך סקר מקיף ויבחנו דרכים נוספות להתמודדות עם הנושא במסגרת המדיניות החדשה, אותה מובילה ראש עיריית חיפה ד"ר עינת קליש רותם, תקים העירייה יחידת מתנדבים שתורכב מתושבי העיר ומומחים לתחום, שתעניק סיוע, בעת הצורך, לתושבים הנתקלים בעת לכתם או בשובם לביתם, בחזיר בר, וחוששים מהמפגש עמו
עיריית חיפה תקדם מגוון פתרונות להתמודדות עם חזירי בר
קרדיט צילום ראובן כהן – דוברות עיריית חיפה

ההחלטה על הקמת היחידה באה בהמשך להוראה של ראש העיר בחודש שעבר על הפסקת דילול חזירי הבר באמצעות ירי, לאחר שהסתבר כי הירי הוכח כאמצעי לא יעיל.

במקביל להקמת יחידת המתנדבים החדשה, תפעל עיריית חיפה לקיבוע פחי אשפה, להכנת תכנית רב שנתית לגידור אזורי מעבר של חזירים, וכן, להכנת מחקר אקדמי, בהובלת פרופ' ד"ר דן מלקינסון מהחוג לגאוגרפיה באוניברסיטת חיפה, אשר יימשך כשנה ובמסגרתו יתבקשו החוקרים לאמוד את אוכלוסיית חזירי הבר בעיר, לאפיין גורמים המשפיעים על דפוסי הפעילות, ההתנהגות והתנועה שלהם ולגבש המלצות שיסייעו במעקב אחר דפוסי ההתנהגות של חזירי הבר. במקביל הודיעה ראש העיר כי בכוונתה למנות לראשונה בתולדות העיר אקולוג במשרה מלאה.

ההרשמה ליחידת המתנדבים החדשה נפתחה הערב [ב'] בכנס ראשון מסוגו בארץ שנערך בהיכל העירייה במסגרת סדרת מפגשים "אצלנו בסלון", והוקדש לנושא חזירי הבר בעיר. בכנס אליו הגיעו עשרות תושבים, נרשמה היענות רבה להצטרפות ליחידה.

עם הקמת היחידה, יוכלו תושבים הנתקלים בחזירי בר, בעת לכתם או בשובם לביתם, ליצור קשר עם נציגי המוקד העירוני, ואלה ידאגו להפניית אחד מאנשי היחידה להגעה למקום לצורך מתן סיוע ויצירת אפשרות מעבר התושב ללא חשש. עם סיום מתן העזרה, ידריך המתנדב את התושב כיצד לנהוג בעתיד.

המפגש התקיים במעמד ראש העיר, דר עינת קליש רותם, פרופ' דן מלקינסון, נואית בן שמחון, מנהלת האגף לפניות הציבור ולאיכות השירות בעירייה,  ד"ר יאיר וייס, מנהל השירות הווטרינרי, עו"ד אביטל בן נון, פעילה למען זכויות בעלי החיים ואלכסנדר אייל – מומחה לדו קיום בין בני אדם לחיות בר.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.