עבר תאונת דרכים קלה הבדיקות לא העלו דבר ובכל זאת קיבל פיצויים בסך כ-600,000 שקל

עו"ד לידור פוגל אורן

עורכי דינו הוכיחו כי הוא סובל מתסמונת "פיברומיאלגיה" מחלה איומה שאינה נחשפת בבדיקות אובייקטיביות

 זהו סיפור בלתי יאומן. הרופאים לא גילו ממה סובל האי ש שנפגע בתאונת דרכים ודווקא עורכי הדין גילו את התסמונת שפגעה בחייו בעקבות התאונה וסייעו לו לקבל פיצויים גבוהים.

י.ס. תושב הקריות  שליד חיפה עבר תאונת דרכים קלה בדרך לעבודתו והחל לסבול מכאבים במקומות שונים בגופו. כל הבדיקות שעבר היו תקינות אבל הכאבים  לא פסקו וגם טיפול במרפאת כאב לא סייע לו.

הנפגע עבר מרופא לרופא במשך חודשים בניסיון לקבל מזור לכאבים שריתקו אותו לעתים במשך ימים למיטה, מבלי יכולת לעשות דבר. י.ס. הגיע למצב של חוסר אונים נוראי כשלא מצאו את הסיבות לכאבים. על רקע זה הוא פיתח מצב של מצוקה נפשית, חרדות ודיכאון

בייאושו פנה למשרד עורכי הדין פוגל אורן, כדי לבדוק את  האפשרות לקבל פיצויים על מצבו הרפואי בעקבות התאונה. דווקא שם כשסיפר את העובר אליו לעו"ד לידור פוגל  וציין כי הוא סובל מכאב כרוני ניכר בגופו, העלתה עורכת הדין על פי ניסיונה את ההשערה שיתכן ומדובר בתסמונת פיברומיאלגיה והמליצה לו לפנות לבדיקת ראומטולוג.

רופא ראומטולוג שבדק את י.ס. איבחן כי אכן מדובר בפיברומיאלגיה. מחלה איומה הפוגעת באופן קשה בתפקודיות. תסמונת "שקופה", שאין כל בדיקה אובייקטיבית שיכולה להוכיח קיומה כגון MRI, רנטגן וכו' .  לכן החולים בה, עוברים מסע מפרך משך חודשים ולעיתים אף שנים, כפי שעבר י.ס. המסע כרוך באינספור בדיקות, בתקווה למצוא תשובה, אך כל הבדיקות יוצאות תקינות, ואז מעבירים אותם מרופא לרופא כשכל אחד מכריז באוזניהם שהכל תקין והכאב העז הוא על רקע נפשי בלבד.

לדברי עו"ד לידור פוגל עד לפני מספר שנים "תסמונות פיברומיאלגיה" לא נלקחו ברצינות הראויה והיו רופאים שפקפקו בקיומה. בשנים האחרונות המודעות לתסמונת הולכת וגוברת ומיום 1.3.22 נכנסה לתוקף תקנה של המוסד לביטוח לאומי ,שמעגנת בחוק את התסמונת וקובעת מדרג של נכויות שיקבעו בהתאם לחומרתה.

מאחר והתאונה שבה היה מעורב י.ס. היתה בדרכו לעבודה, הגישו עורכי הדין תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי ולאחר ""מאבק עיקש"  להוכחת התסמונת ,הכיר המוסד לביטוח לאומי בכך שהתובע סובל מפיברומיאלגיה כתוצאה מהתאונה והוא קיבל מענקים בסך כולל של 201,283 ₪. בהמשך, הגישו עורכי הדין ממשרד פוגל אורן נגד המבטחת בביטוח חובה של רכב התאונה שפגע בי.ס. ומתוך הכרה בחומרתה של התסמונת שילמה חברת הביטוח. פיצוי נוסף בסך של 373,197 ₪ .

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.