החגים מגיעים ואיתם גם הצורך בסיוע נפשי

עמותת ער"ן

עמותת ער"ן מצביעה על עליה צפויה של כ18% בפניות למוקדים השונים

בכל שנה בתקופת החגים הנתונים במוקדי ער"ן משקפים עליה של כ-18% בפניות אשר מתעצמות בעיקר בערבי החג.  העלייה הגדולה ביותר בקרב הפניות לער"ן היא סביב חוויות הנוגעות לתחושת בדידות ולקונפליקטים משפחתיים לצד קושי ביחסים בין-אישיים. סביב יום הכיפורים פניות רבות לער"ן עוסקות בתכנים הקשורים לחשבון נפש, פונים רבים משתפים בקושי לשכוח ולסלוח מצד אחד מול אלו אשר מביאים קושי להתמודד עם תחושות החרטה והצער על מעשי העבר. בנוסף מגיעות פניות מאזרחים ותיקים העוסקות בשכול ואובדן ,התמודדות עם הלם קרב וסימפטומים פוסט טראומטיים. בהתבסס על שנים קודמות, בתקופת חגי תשרי צפויות להתקבל בער"ן בממוצע כ-1000 שיחות מדי יום.

לאור הצורך הגובר בסיוע רגשי, מתנדבי ער"ן אשר פרושים ב 17 סניפים ושלוחות ברחבי הארץ והעולם,  פועלים במתכונת מתוגברת במהלך ראש השנה, יום כיפור, חג הסוכות ובימי חול המועד.

לדברי ד"ר שירי דניאלס, המנהלת המקצועית הארצית של ער"ן: "ערבי חג וימי חול המועד מעמידים בפנינו מראה, שמשקפת את היחסים המשפחתיים והחברתיים שלנו, באופן שלא תמיד נעים לנו להתבונן בה מקרוב. אנשים שחווים בדידות חריפה או מתמודדים עם מצוקה רגשית כגון דיכאון וחרדה, מדווחים לקראת החג על תחושת הצפה רגשית ותגובות המאפיינות מצב לחץ. חשוב להבין כי בדידות היא הרגשה סובייקטיבית. היא לא נגזרת מכמות הקשרים הבין-אישיים שאנו מנהלים אלא מאיכותן. כך למשל, ימי החג עמוסים לרוב במפגשים משפחתיים וחברתיים מורחבים, עם אנשים שעם חלקם אנו מנהלים מערכת יחסים טעונה ותקשורת לקויה. אכזבות, כעס, רגשי טינה וזיכרונות כואבים, מקשים עלינו לא פעם לחוש שייכים ומוערכים. מודעות להיבטים רגשיים אלו יאפשרו לנו להפיק את המירב מימי החג ובמקביל להקל על הסובבים אותנו החשים מצוקה באמצעות הקשבה, הבנה וקבלה".

אם אתן.ם או מישהו קרוב חווים בדידות, חרדה או מצוקה במהלך החגים וזקוקים לאוזן קשבת ולב פתוח, אל תישארו לבד – דברו איתנו.  עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילה חיים 24/7 באנונימיות ובאופן מידי לכל מצוקה נפשית, לקבלת סיוע גם בחגים וערבי חג חייגו 24/7 לטלפון 1201 או היכנסו לאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ ודברו איתנו בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים בין השעות 08:00 ל 02:00.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.