תלמידים חיפאיים העניקו אלבומי זיכרון למשפחות שכולות

תלמידים חיפאיים העניקו אלבומי זיכרון למשפחות שכולות
קרדיט: יערית פדידה

במסגרת תכנית ייחודית להנצחת נופלים, השתתפו תלמידי תיכון חיפאיים וסטודנטים בכתיבה ועריכה של אלבומי זיכרון.

בתכנית, אותה מוביל ארגון יד לבנים יחד עם משרד החינוך – האגף מינהל חברה ונוער במחוז חיפה ומינהל החינוך בעיריית חיפה, השתתפו 27 קבוצות עבודה. במסגרת אותן קבוצות נפגשו סטודנטים ותלמידי תיכון עם 27 משפחות חיפאיות שכולות, אשר איבדו את יקיריהן. המשפחות שיתפו את התלמידים והסטודנטים בסיפורי חייו של הנופל והאירוע בו מצא את מותו.

בתכנית ההנצחה הייחודית לקחו חלק תלמידי בתי הספר הטכני של חיל האוויר והריאלי העברי, לצד פרחי הוראה הלומדים במכללה האקדמית גורדון ובמרכז האקדמי לעיצוב ויצו.

אמש (יום שלישי, 13.06.23) התקיים בעיריית חיפה טקס במעמד ראש העיר, עינת קליש-רותם ומנהלת מינהל חברה ונוער במחוז חיפה, עינב יניב שוורץ, בו מסרו התלמידים והסטודנטים את אלבומי ההנצחה למשפחות השכולות.

ממינהל החינוך נמסר: ״הפרויקט הינו נדבך משמעותי בשימור זיכרונם של אלה אשר הקריבו את חייהם למען תקומת המדינה, והוא משמעותי ביותר בזיכרון הקולקטיבי ובמעגל השייכות של תלמידי העיר״.

עינב יניב שוורץ, מנהלת מינהל חברה ונוער: ״מנהל חברה ונוער גאה להיות חלק ממפעל הנצחת זיכרון הנופלים בעיר חיפה, תהליך חינוכי מעצים ומעורר השראה עבור תלמידי העיר״.

ד"ר אדיר זלצר, יזם הפרויקט הארצי: ״העיר חיפה הייתה מהראשונות בישראל בהן החלה לפעול תכנית ההנצחה, התכנית פועלת בעיר חיפה מזה 12 שנה מאז הנוצחו עשרות רבות של חללי צה"ל בני ובנות העיר חיפה. לאורך השנים במצטבר ניתן להעירך כי מאות בני נוער היו שותפים בתוכנית חשובה זו. נמשיך גם בעתיד לפעול ביחד עם כל השותפים לקדם את תכנית ההנצחה, על-מנת שתמיד תלמידים בעיר חיפה ימשיכו להכיר את סיפוריי החיים של החללים מהעיר חיפה. בדרך זו נקיים עשייה חינוכית ונשמור על זיכרון חללי צה"ל״.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.