קצבת אזרח ותיק נשחקת כבר 20 שנה – תנועת אומ"ץ תובעת מהממשלה החדשה לטפל בעניין בדחיפות

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד
יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

בזמן שאזרחים ותיקים רבים סובלים ממצוקה כלכלית חמורה, המוסד לביטוח לאומי מעביר סכומי כסף משמעותיים לתקציב המדינה יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "אזרחים שנתנו את מיטב זמנם למדינה זועקים – ואין שומע"

יחס הולם לאוכלוסייה המבוגרת הוא אחד המרכיבים הבסיסיים של כל חברה מתוקנת. האזרחים הוותיקים בישראל אמנם זכאים לקצבה חודשית מהמוסד לביטוח לאומי, אולם הסכום נמוך מכדי למלא את ייעודו. ראשי תנועת אומ"ץ, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית, עו"ד יצחק מינא, שיגרו פנייה בהולה לקברניטי המדינה על-מנת שיטפלו באופן בהול בסוגיה חשובה זו: "קצבת אזרח ותיק נשחקה עד עפר במהלך שני העשורים האחרונים. למרות עליית שכר המינימום והשכר הממוצע במשק, לא ניתנה התייחסות לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים".

הדרישה לתיקון העוול נשלחה לראש הממשלה נתניהו, לשר המשפטים יריב לוין, לשר האוצר סמוטריץ', לשר הכלכלה ניר ברקת, לשר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי וכן לאישים נוספים.

יש לציין כי הפקדות האזרחים לצורך קצבת הזקנה במשך עשרות שנים הועברו ע"י המוסד לביטוח לאומי אל תקציב המדינה, באופן רציף ומבלי לפרסם מהי מטרתן של ההעברות. התוצאה: קצבת אזרח ותיק ליחיד עומדת על 1,680 ₪ בלבד. "סכום זה מהווה חרפה, זלזול ולעג לרש", כתב פלד. "רבים מבין האזרחים הוותיקים, שהקדישו את מיטב שנותיהם למדינה, עומדים בפני שוקת שבורה, זועקים – ואין שומע".

החלטת ראשי אומ"ץ לאתגר את הממשלה החדשה התקבלה לאחר פגישה עם אנשי המחאה המונה כבר עשרות אלפי אנשים ומידי יום מתפקדים לשורותיה מאות רבות התומכים בהגדלת קצבת הזקנה. ראשי המחאה – אורי פלום, יגאל גרינשטיין, גיורא חרלופסקי, עו"ד נירה סטופאי-שוורץ ועו"ד יצחק בורובוסקי. בתנועה מקווים כי השרים וראש הממשלה ייענו לפנייה ויפעלו ברוח הצדק החברתי והכלכלי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. חנה

    אנשים – תתעוררו!
    קשישים, ותיקים, מבוגרים שעדיין עובדים וכמובן גם צעירים…. (תחשבו על הוריכם וסבתא וסבתא שלכם – היום…. ועל עצמכם -מחר!)
    הצטרפו למאבק!, חיתמו על העצומה!, הצטרפו לקבוצת הפייסבוק ויש כמובן גם קבוצות וואטסאפ שקטות, לשומרי שבת, וקבוצת דיון סוערת….
    אנחנו צריכים אתכם היום למען המחר!

    1. שרון

      צודקת לגמרי. מסכימה עם כל מילה

  2. מלי

    אתם עושים עבודת קודש עם זאת ביקשתי לצרף שלושה אנשים לקבוצת הווצאפ של אומץ ולא הוסיפו אותם.אחר כך אנחנו מלינים שלא מתעוררים.אנא תנו תשומת לב לכך כדי שנצליח כולנו. תודה!

  3. יגאל גרינשטיין

    אנו האזרחים הוותיקים לא נעבור לסדר היום עד שקצבת הזקנה תעלה לשכר המינמום והצמדתה לשכר הממוצע במשק . העוול שנעשה חייב להתבצע לאלתר. אין צורך בחקיקה פשוע לשלם לאזרחים הוותיקים את הקצבה בחישוב הפסדים ושחיקה של 20 שנה וריבית שהיינו אמורים לקבל על הכספים שהפקדנו בביטוח לאומי כנאמן שהיה אמור לשמור על כספנו יאף לדאת פירות … ומשלא כך . הם חטאו לתפקידם. לא נוותר ונלחם כמו שנלחמנו עבור המדינה נאבק על זכויותנו . כוחנו במותננו, ובאחדותנו !

  4. שוש

    הגיע הזמן שהמדינה תתקן את העוולה הנוראית כלפי אזרחיה הוותיקים שהפרישו כל חייהם מס לביטוח הלאומי, לצערנו נעשו בכספינו שימושים רבים כגון תשלומי משכורות למשרדי ממשלה השונים ולעוד תקציבים נדיבים לעוד פנטזיות ממשלתיות…והכל בהוראת האוצר ,
    פשוט חוצפה ועבירה על החוק..
    זה כספינו למען עצמנו לעת זקנתנו..ומה הטריק שהסכומים החודשיים לא זזים כי הם לא צמודים לדבר המינימום כמו משכורות הציבור והשרים בממשלה..ואז בעצם נשאר מלא מלא כסף בקופת הביטוח הלאומי ובמקום לשמור אותו עבורינו ולהגדיל לנו את הקצבה כחוק…
    כסף זה זורם בשקט בשקט בהוראת האוצר למימון משכורות משרדי הממשלה השונים ו לעוד גחמות של הממשלה בהוראת האוצר…עד מתי רשעים יעלוזו, חמדנות ושימוש בכספינו..זו עבירה, זה גזל בהוראת ביבי והאוצר משנת 2012…די..הגיע הזמן לשינוי והתאמת ההקצבה החודשית לשכר המינימום עבור כל אזרח ואזרח. (הידעתם שזוג נשוי מקבל רק קצבה אחת…למה??? חוצפה.. כי ככה נוח לאוצר לשלם לך פחות, גם על זה הגיע הזמן לשינוי., הידעתם שאלמן לא מקבל שקל גם אם אשתו ז"ל שילמה כל חייה ביטוח לאומי, למה…חוצפה של האוצר.. .גם לזה הגיע הזמן לשינוי.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.