טקס יום השואה הבינ"ל 2023 – בהשתתפות מקהלת שורדות שואה שגילן הממוצע 92, ובמעמד שר החוץ אלי כהן

יד עזר לבחר הטקס המרכזי 2 (1)
יד עזר לבחר הטקס המרכזי 2 (1)

גם יולי אדלשטיין, עינת קליש-רותם ושגרירים רבים יגיעו לאירוע, שיתקיים בחיפה ב-26.1 יענקל'ה שחר יקבל עיטור כבוד על תרומתה של מכבי חיפה לבית החם של ניצולי השואה שמעון סבג, מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמארגנת את הטקס: "זה הזמן להצדיע לניצולי השואה. הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך"

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה מצוין מדי שנה ב-27.1 בכל רחבי העולם. האירוע המרכזי בישראל יתקיים יום קודם לכן, ב-26.1, בחיפה ("מרכז קריגר לאמנויות הבמה", רח' אליהו חכים 6).

הטקס המרגש מאורגן ע"י עמותת "יד עזר לחבר", שמפעילה בתים חמים לשורדי שואה בחיפה. השנה יכבדו את האירוע בנוכחותם שר החוץ אלי כהן, ראש העיר חיפה ד"ר עינת קליש-רותם, ח"כ יולי אדלשטיין, שגרירים וקונסולים ממדינות שונות (צ'כיה, נורבגיה, יוון ועוד), ואנשי ציבור נוספים.

מקהלה של שורדות שואה – כולל ניצולת שואה שחולצה מאוקראינה

אחד משיאי האירוע יהיה ללא ספק הופעה של מקהלת שורדות שואה, כולן דיירות הבית החם של "יד עזר לחבר". הגיל הממוצע של חברות הלהקה הוא 92, כך שקרוב לוודאי מדובר במקהלת הזמרות המבוגרת ביותר בעולם (ולכן היא עשויה להיכלל בספר השיאים של גינס). אחת מחברות המקהלה היא שליה קנבסקי בת ה-86 – עד לפני כשנה שליה חיה בחרקוב שבאוקראינה. לאחר הפלישה הרוסית היא חולצה ע"י חברי המשלחת ההומניטרית של "יד עזר לחבר", תחת אש ובמבצע מורכב במיוחד, וכיום היא נהנית מחיים בשקט ובכבוד בבית החם של העמותה.

המקהלה תשיר את "שרדתי", המנון העמותה שנכתב והולחן ע"י אילנה אביטל. "זהו כבוד גדול עבורי", אמרה אביטל, שהשקיעה זמן רב גם בחזרות להופעה עם חברות המקהלה, "נעלה לבמה כדי לרגש את כל 500 האורחים שיהיו נוכחים באולם".

המפגש בין רוח הניצחון של מכבי חיפה לרוח הניצחון של ניצולי השואה

אירוע בולט נוסף בטקס יהיה הענקת עיטור כבוד למספר אישים שתרמו לאורך השנים לטובת רווחת ניצולי השואה בישראל. אחד מהם הוא יענקל'ה שחר, נשיא מועדון הכדורגל מכבי חיפה.

"לא מובן מאליו שמכבי חיפה עוצרת את אימוניה בכל קבוצות המועדון, מקטן עד גדול, ומקדישה מזמנה על-מנת לפגוש את ניצולי השואה", תיאר שמעון סבג את הקשר המיוחד וארוך השנים עם הקבוצה. "מכבי חיפה מובילה לא רק את טבלת ליגת העל אלא גם מחוץ למגרש. המפגש בין רוח הניצחון של המועדון לרוח הניצחון של ניצולי השואה מחמם את הלב כל פעם מחדש".

סבג הדגיש גם את חשיבות ההצדעה לניצולי השואה: "הם הגיבורים האמיתיים של כולנו. בזכותם אנו חיים כאן היום. ניצולי השואה הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך".

הטקס – שאותו ינחה איש התקשורת הוותיק גלעד עדין – ייערך ביום חמישי 26.1 בשעה 17:00.

שימו לב: בניגוד לשנים קודמות, השנה האירוע מתרחש במרכז קריגר לאמנויות הבמה (רח' אליהו חכים 6, כרמל צרפתי). התקשורת מוזמנת להתרשם ולסקר.

יאיר נתניהו בעמותת יד עזר לחבר
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.