חשד: שיווק חבילות נופש "כשרות" במיליוני ₪ מבלי לדווח למס הכנסה

יזם ישראלי המשווק חבילות תיירות "כשרות" לאוכלוסייה הדתית, חשוד באי דיווח על הכנסות של למעלה מ-10 מיליון ₪. היזם עומד במוקד של חקירה שמנוהלת בשבועות האחרונים בפקיד שומה חקירות מרכז בסיוע המחלקה לביקורת מערכות מידע ממוחשבות ברשות במסים ובית משפט השלום בראשון לציון הטיל צו איסור פרסום על שמו.

החשוד דיווח בעבר לרשות המסים על הכנסותיו כעצמאי בעסקי התיירות, אולם בהמשך דיווח כי סגר את עסקיו והוא עובד כשכיר בחברה שבבעלות בת זוגו. בעקבות מידע מודיעיני, לפיו החשוד מוסיף לעבוד כעצמאי, נפתחה חקירה אשר ממנה עולה החשד כי היזם אכן ממשיך לעבוד כעצמאי, ואף הגדיל את היקף עסקיו. 

מהחקירה עולה החשד כי בשנים 2012 – 2016 התקבלו בחשבונות הבנק של החשוד ובת זוגו ובחשבון הבנק של חברה שבבעלותו הכנסות בסך של כ-7 מיליון ₪ הנובעות לכאורה משיווק של חבילות נופש בארץ ובחו"ל. הכנסות אלו לא דווחו לרשויות המס, לא במסגרת דיווחי החברה ולא בדיווחי היחיד של בני הזוג. יתרה מזאת, נמצא כי החברה כלל לא הגישה דו"חות שנתיים עבור השנים 2014 – 2019.

כמו כן, עולה מהחקירה כי בשנת 2016 הקימה בת זוגו של החשוד חברה, עם זאת, בהצהרת הון שהגישו החשוד ובת זוגו לרשות המסים לא דיווחו על קיומה של חברה זו. עוד עולה מהחקירה כי בשנים 2016 – 2018 התקבלו בחשבונה של חברה זו הכנסות בסך של כ-3.5 מיליון ₪ משיווק חבילות נופש בארץ ובחו"ל.  

במסגרת החקירה נערכו חיפושים ונתפסו מסמכים בבית החשוד ובמשרדיו. רשות המסים מייחסת לחשוד עבירות של השמטת הכנסות מתוך דו"ח, אי דיווח על הכנסות, השמטת נכסים מהצהרת הון, אי הגשת דו"חות לאורך שנים ואי הודעה על תחילת התעסקות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.